گراهام: از ترامپ خواهم خواست درباره تصمیمش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تجدیدنظر کند

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه روز یکشنبه، مدعی شد خروج نظامیان آمریکایی از سوریه ممکن است به قتل‌عام کُردهای این کشور منتهی شود. گراهام افزود قصد دارد در گفتگوی امروزش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از او بخواهد در تصمیم خود در این باره تجدیدنظر کند.

این سناتور جمهوری خواه در گفتگو با سی ان ان، مدعی شد: «سه موضوع برای این کشور حائز اهمیت است. نخست آنکه، اطمینان حاصل کنیم داعش هرگز به سوریه بازنخواهد گشت». او سپس افزود: «ما باید نیروهای خود را در آنجا (سوریه) حفظ کنیم». گراهام همچنین گفت: هنوز پیروزی کامل بر گروه تروریستی داعش حاصل نشده است. او مدعی شد: اگر ما اکنون (سوریه را) ترک کنیم، کُردهای سوریه قتل عام خواهند شد.

گراهام در پاسخ به پرسش مجری برنامه که پرسید «چگونه می خواهید ترامپ را متقاعد کنید؟» گفت قصد دارد در ضیافت نهاری که با رئیس جمهور آمریکا خواهد داشت، با او در این باره صحبت کند.

ترامپ اوایل ماه جاری میلادی از تصمیم خود برای خارج کردن فوری و کامل نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد. این تصمیم ترامپ انتقادات زیادی را از جانب اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به دنبال داشت. گراهام این تصمیم را یک «فاجعه» خواند و افزود در صورت خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، اعتبار آمریکا زیر سؤال خواهد رفت.

گراهام روز یکشنبه هشدار داد با اعتماد کردن به روسیه و ترکیه برای تأمین امنیت در سوریه، کُردهای این کشور که توسط آمریکا حمایت و مجهز شده بودند، هدف حملات ترکیه و یا داعش قرار خواهند گرفت و قتل عام خواهند شد.

گراهام در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره اینکه او دقیقا به ترامپ چه خواهد گفت، اظهار کرد: قصد دارم از رئیس جمهور بخواهم کاری را انجام دهد که اگر اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) جای او بود، هرگز انجام نمی داد.