صهیونیست‌ها سال ۲۰۱۸ چند فلسطینی را شهید و زخمی کردند؟

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد «اوچا» اعلام کرد در سال جاری میلادی (۲۰۱۸) ۲۹۵ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌‌اند و ۲۹ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش «قدس نت»، اوچا در ادامه اعلام کرد این بالاترین تعداد شهدایی است که پس از جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه، ثبت می شود .

این نهاد سازمان مللی همچنین اعلام کرد از سال ۲۰۰۵ که گرفتن آمار از تعداد شهدا و مجروحان در فلسطین را آغاز کرده امسال از نظر تعداد مجروحان در صدر قرار داشته است.

بر اساس اعلام اوچا، ۱۸۰ شهید (حدود ۶۱ درصد) و نزدیک به ۲۳ هزار مجروح (۷۹ درصد) از آنها مربوط به راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه هستند ** ؛ ۵۷ شهید و هفت هزار مجروح هم زیر سن ۱۸ سال بوده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است در سال ۲۰۱۸ ، ۲۶۵ مورد حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها یا وارد کردن خسارت به املاک و مزارع آنها ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است. در نتیجه این تعرض‌ها یک زن فلسطینی به شهادت رسید، ۱۱۵ نفر دیگر زخمی شدند و به ۷۹۰۰ درخت و ۵۴۰ خودرو آسیب وارد شد. 

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸، ۴۵۹ منزل را در کرانه باختری و قدس اشغالی به بهانه ساخت بدون مجوز تخریب کرد. این تخریب منازل منجر به آوارگی ۴۷۲ فلسطینی از جمله ۲۱۶ کودک و ۱۲۷ زن شد. 

در پایان این گزارش آمده است رژیم صهیونیستی همچنان به محاصره زمینی، دریایی و هوایی نوار غزه ادامه می‌دهد و به اهالی آن جز در موارد استثنائی اجرای خروج نمی‌دهد.