آمریکایی ها چند غیرنظامی را در سوریه و عراق کشتند؟

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا گزارشی از حملات خود در عراق و سوریه منتشر کرد و در آن اعتراف کرد که از زمان آغاز عملیات خود در سوریه و عراق در سال 2014 تا به امروز، دستکم 1139 غیر نظامی کشته شده‌اند.

هدف ائتلاف آمریکا کمرنگ کردن حجم جنایات علیه افراد غیر نظامی در سوریه و عراق است و در حالی که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا هیچگاه مشروعیت قانونی نداشته است و بدون مشروعیت بین‌المللی و بدون موافقت شورای امنیت ایجاد شده است.

خبرگزاری  سانا سوریه به این گزارش ائتلاف آمریکایی واکنش نشان داد و تاکید کرد که این ائتلاف در حالی مدعی مبارزه با تروریسم بین‌المللی در سوریه است که بسیاری از گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد این ائتلاف جز نابودی زیربنای سوریه و کشتار غیر نظامیان این کشور به ویژه در استانهای «رقه و دیرالزور» هدف دیگری نداشته است.

استفاده ائتلاف آمریکایی از بمب‌های ممنوعه فسفری

خبرگزاری سانا سوریه در ادامه گزارش داد که ائتلاف آمریکا در سوریه از سلاح‌های کشنده‌تری مانند بمب‌های فسفر سفید استفاده می‌کند که از نظر قوانین بین‌الملل ممنوع است و یکی از موارد آن در بخش غربی شهر رقه رخ داد.

وزارت خارجه سوریه نیز بارها با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت تأکید کرده است که  جنایات ائتلاف آمریکا غیر قانونی بوده و حملات حشیانه‌اش علیه غیر نظامیان بی‌گناه به صورت هدفمند، عمدی و همیشگی است.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا هفتم آبان گذشته در منطقه «هجین» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) از بمب ممنوعه فسفری استفاده کردند.

وزارت خارجه سوریه نیز در تاریخ ۲۸ مهر در نامه‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد آمریکایی‌ها از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده می‌کنند که آخرین مورد آن در ۱۳ اکتبر در شهر هجین اتفاق افتاده است.