قتل عام و آدم‌کشی گروه‌های وابسته به سیا در افغانستان

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: مردم افغانستان نگران گروه‌های شبه نظامی هستند که به عنوان شرکت‌های خصوصی نظامی و در راستای آموزش‌هایی که از سازمان اطلاعات آمریکا – سیا – دیده اند در افغانستان فعالیت می‌کنند.

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز با ذکر ماجرایی از قتل عام یک خانواده در منطقه نادرشاه کوت افغانستان که در یکی از شب‌های ماه مارس امسال (۲۰۱۸) رخ داد، می‌نویسد: جنازه سوخته دختری سه ساله و افرادی که سه بار به سر آن‌ها شلیک شده بود تنها نمونه‌ای از جنایات این دست نشانده‌های سازمان سیا در افغانستان است.

به گفته یکی از مسئولان دولتی افغانستان از اقدامات این گروه (آموزش دیده) مشخص بود که این‌ها مرتکب شرارت شده اند و دولت افغانستان در حال بررسی این رخداد است، چرا که مسئولان دولتی با هر فردی درباره این خانواده کشته شده صحبت می‌کنند همه متفق القول بر بی گناه بودن آن‌ها صحه گذاشته اند.

در شرایطی که نیرو‌های نظامی و پلیس افغانستان در گوشه و کنار این کشور به تعداد زیاد کشته می‌شوند، نیرو‌های تعلیم دیده سیا به گونه‌ای در آدم کشی عمل کرده اند که نام خود را در کنار دیگر گروه‌های آدم کش نظیر گروه حقانی - از جمله شاخه‌های نظامی طالبان و داعش- به ثبت رسانده اند.

برخی معتقدند این گروه ممکن است از حمایت طالبان برخوردار باشد و همچنین فراتر از آن ممکن است دستوراتی را از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دریافت کرده باشد.