ارتباط مخفیانه مکرون با بادیگارد سابقش

مامور تامین امنیت سابق امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، دوشنبه گفت بطور مداوم با وی در ارتباط بوده و صحبت‌هایی میان آنها رد و بدل شده است. 

الکساندر بنالا، بادیگارد پیشین مکرون که پیش از آن نیز سمت مشاور وی را به عهده داشت، به وب‌سایت «مدیاپارت» گفت از زمانیکه از کاخ لیزه در ماه جولای اخراج شده در فضای مجازی با مکرون و دیگر مقامات بلندپایه فرانسه در ارتباط بوده است. او در ادامه تاکید کرد انکار این موضوع برای آنها سخت است، زیرا همه صحبت‌هایی که رد و بدل شده در تلفن همراه وی ثبت شده است.

مقامات فرانسه پیش از این گفته بودند هیچ ارتباطی میان بادیگارد پیشین مکرون و کاخ ریاست جمهوری از زمان اخراج او وجود نداشته است. با این حال مقامات الیزه هنوز به ادعاهای بنالا واکنشی نشان نداده‌اند. قرار است امانوئل مکرون برای مردم فرانسه عصر دوشنبه (امروز) به مناسبت سال نو سخنرانی کند.

یک سال بعد از حضور مکرون در مقام ریاست جمهوری فرانسه، رسوایی بنالا رخ داد و سبب دردسر بزرگی برای او شد. از زمانیکه مکرون به دلیل واکنش کند به رفتار بد یک عضو از حلقه درونی کاخ الیزه مورد انتقاد شدید قرار گرفت محبوبیتش رو به افول گذاشته است.

پس از انتشار ویدئویی که در آن بنالا معترضی را در مراسم روز اول مه مورد ضرب و شتم قرار داد، این بادیگارد از کاخ الیزه اخراج شد. اما سپس به دلیل کار مشاوره‌ای در کشورهای آفریقایی و همچنین تایید خود او که همچنان از گذرنامه های دیپلماتیکش استفاده می‌کرده است مورد پیگرد قرار گرفت.

دادستان‌های پاریس یک پرونده اولیه برای بنالا به اتهام حفظ گذرنامه های دیپلماتیک گشوده‌اند. لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در نامه‌ای به دادستان‌های این کشور در این خصوص نوشته بود احتمال «سوء استفاده از اعتماد» به دلیل بازنگرداندن گذرنامه‌ها مطرح است. لو دریان نوشت: «در نهایت چنانچه بنالا چنین سوء استفاده‌هایی کرده باشد، مرتکب جرم شده، زیرا موجب تردید در افکار عمومی و دردسرساز شده است».