اذعان وزیر خارجه انگلیس به بقای بشار اسد در قدرت

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس اذعان کرد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با وجود تلاش‌ها برای برکناری‌اش در قدرت باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز ضمن اذعان به شکست تلاش‌ها برای برکناری اسد از قدرت گفت: به نظرم می‌دانید که موضع درازمدت انگلیس این است که با رژیم فعلی، ما در سوریه صلح پایدار نخواهیم داشت. با این حال متاسفانه فکر می‌کنیم که او (بشار اسد) در قدرت خواهد ماند و آن نیز به دلیل حمایت‌هایی است که او از جانب روسیه دریافت می‌کند.

هانت در ادامه مدعی شد: روسیه ممکن است تصور کند یک قلمرو نفوذ بدست آورده است. آنچه باید به آنها بگویم این است که بله و شما نیز مسئولیتی را متوجه خود کرده‌اید. اگر قصد دارید در موضوع سوریه درگیر شوید، پس لازم است مطمئن شوید که در سوریه واقعا صلح وجود دارد و این بدان معناست که مطمئن شوید اسد از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم خود استفاده نمی‌کند.

انگلیس، آمریکا و فرانسه بارها دولت دمشق را متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در مناطقی از این کشور که در کنترل گروه‌های مسلح مختلف است، کرده‌اند. دمشق و متحدانش بارها نشان داده‌اند که اکثر این به اصطلاح حملات شیمیایی عملیات موسوم به «پرچم دروغین» است که از سوی گروه‌های مورد حمایت غرب از جمله کلاه سفیدها با هدف ایجاد بهانه برای مداخله کشورهای غربی صورت گرفته است.

عملیات پرچم دروغین به عملیاتی گفته می‌شود که  از سوی نهادهای نظامی، شبه نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که این تصور به وجود آید که گروه‌ها یا کشورهای دیگری این عملیات‌ها را انجام داده‌اند.