مراکش به زودی روابط خود را با سوریه از سرخواهد گرفت

پایگاه اینترنتی «هسپرس» با اشاره به شکست سیاست‌های آمریکا و برخی از کشور‌های عربی علیه سوریه و تلاش برای از سرگیری رابطه با دمشق نوشت: مراکش نیز به زودی روابط خود را با سوریه از سرخواهد گرفت.

این پایگاه در شماره امروز خود نوشت: درب بازگشت رسمی کشور‌های عربی به دمشق نیم باز شده ولی در مراکش هنوز نگاه آینده این کشور به رابطه با نظام سوریه مشخص نشده و این وضع باعث شده است که شیعیان مراکشی با پیش دستی و بهره برداری از اقدام برخی از کشور‌های عربی در برقراری روابط خود با نظام سوریه و عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی، از مقامات کشورشان بخواهند به دنبال احیای روابط با سوریه باشند.

هنوز مقامات مراکشی موضع آینده خود را درباره سوریه روشن نکرده اند. پس از تغییر موازنه قدرت امنیتی و نظامی در سوریه و اعلام عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی، شماری از کشور‌های عربی روابط خود را با دمشق از سر گرفته اند.

عبدالرحمن الشکرانی، فعال شیعه مغربی گفت: "شمار زیادی از کشور‌های عربی مجبور خواهند شد که روابط خود را با نظام بشار اسد پس از خارج شدن ترامپ از منطقه از سر گیرند. در سال‌های گذشته به شدت تلاش شد تا سوریه تسلیم مواضع برخی از کشور‌های خارجی شود ولی این تلاش‌ها به شدت شکست خورده است."

وی افزود: "بازگشت کامل کشور‌های عربی به سوریه، مسئله‌ای قطعی ولی زمان بر است. این کشور‌ها با یکدیگر برای از سرگیری روابط خود با سوریه رقابت خواهند کرد." او با اشاره به اقدام امارات در بازگشایی سفارت خود در دمشق از مراکش نیز خواست همین گام را در پیش گیرد.