ادامه فریبکاری آمریکا درباره سوریه

روزنامه الثوره سوریه در تحلیلی نوشته است: بار دیگر دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به فریبکاری و انتشار خبر‌های ضد و نقیض روی آورد، یک بار عقب نشینی سریع نظامیانش از سوریه را مطرح می‌کند و بار دیگر تصمیم برای عقب‌نشینی را برای چند ماه دیگر به تاخیر می‌اندازد و تمدید می‌کند. همچنین می‌توان سیاست خصمانه دولت ماکرون همانند ترامپ را مثال زد که به بهانه مبارزه با گروهک تکفیری داعش متوسل به دروغ می‌شود یا مزدوران منطقه‌ای آمریکا که از طریق تروریست هایشان به روستا‌های امن اطراف منطقه مورد توافق بر اساس توافق سوچی حمله می‌کنند.

علاوه بر شکست و ناکامی آمریکا و فرانسه که از آن دنباله روی می‌کند و مزدوران منطقه‌ای آن، رژیم صهیونیستی متحمل شکست مفتضحانه‌ای در سوریه شده است به طوری که کانال دهم تلویزیون این رژیم اعتراف کرده است که اسرائیل بزرگترین بازنده در این جنگ است، اگر چه شاهد اطمینان بخشی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل بودیم که تصمیم دونالد ترامپ برای عقب نشینی از سوریه، هرگز تأثیری بر حمایت آمریکا از امنیت ادعایی اسرائیل نخواهد گذاشت.

در گیرودار ناامیدی و سرخوردگی رژیم صهیونیستی و فرار رو به جلوی غرب و آمریکا، تمام ابزار‌های مزدور غرب استعمارگر فرو ریخت و متلاشی شد و از یک سو آتش جنگ و درگیری میان گروه‌های تروریستی شعله ور شد و از سوی دیگر برخی گروه‌ها همچون «قسد» (نیرو‌های دموکراتیک کرد) اطمینان پیدا کردند مبنی بر اینکه حامیانشان به آن‌ها پشت کرده و آن‌ها را تنها گذاشتند، و اینکه تکیه آن‌ها بر اشغالگران سودی برایشان نداشته است این در حالی است که گراهام سناتور جمهوری خواه آمریکایی تضمین داده بود که آمریکا هرگز این گروه‌ها را تنها نخواهد گذاشت و به آن‌ها پشت نخواهد کرد.

آمریکای شکست خورده و بحران زده پس از افشای موضوع عقب نشینی نظامیانش از سوریه از طریق رسانه‌ها راهی جز این ندارد که موضوع به تاخیر افتادن عقب نشینی را مطرح کند نه اینکه از حضور و جابجایی نیرو‌های خود در عراق و به طور مشخص در غرب استان الانبار برای تمرکز بر سوریه سخن بگوید که طرح تجزیه‌طلبانه‌اش در این کشور شکست خورده است. همگان سخن معروف ترامپ را به یاد دارند که گفت: «دشمنان ما رفتار و عملکرد ما را نباید پیش بینی کنند». پس سیاست‌های آمریکا چیزی جز به تأخیر انداختن، طفره رفتن، فریب کاری و حقه بازی و توزیع و تقسیم نقش میان مقامات آن نیست.

در ادامه این تحلیل به قلم احمد حماده آمده است: واشنگتن می‌گوید که درصدد عقب نشینی فوری و سریع نظامیانش از سوریه است، اما در ادامه به وقت کشی و دروغ پردازی روی می‌آورد و از سوی دیگر مدعی مبارزه با داعش می‌شود، در حالی که به اشکال و راه‌های مختلف سعی در ابقای این گروهک افراطی دارد و از طرفی دیگر تظاهر می‌کند که از مزدورانش همچون «قسد» دست برنداشته و آن‌ها را رها نکرده است، در حالی که آن‌ها را پشت سر خود رها کرده پس از آنکه ماموریت غیر ملی را به بهترین وجه برای این کشور انجام دادند، و جنگنده هایش تروریست‌های ادعایی را بمباران می‌کنند، در حالی که قربانیان همه از غیرنظامیان بی دفاع هستند.

آمریکا از یک سو ادعا می‌کند که در بسیاری از موضوعات با ترکیه اختلاف دارد، اما همزمان با دولت ترکیه در شرق فرات و منبج و مسائل متعدد دیگر برای حمایت از تروریست‌ها و اشغال سرزمین سوریه هماهنگی می‌کند. اما تنها حقیقتی که تمام حامیان و سردمداران تروریسم و مزدورانشان انکار می‌کنند، این است که سوری‌ها بر تروریسم پیروز شدند و پیروزی حتمی بر حامیان تروریست‌ها نیز محقق خواهد شد و آن‌ها سرزمین پاک کشورشان را از لوث اشغالگران به هر قیمتی پاکسازی خواهند کرد.