پلوسی از ترامپ جلو افتاد

نتایج نظرسنجی گالوپ که این هفته منتشر شد، نشان داد که برای نخستین بار، میزان نارضایتی مردم از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بیشتر از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شده است.

بر اساس این نظرسنجی، میزان نارضایتی از عملکرد نانسی پلوسی به 48 درصد رسیده است. این درحالی است که میزان نارضایتی از عملکرد دونالد ترامپ به 58 درصد افزایش یافته است. در نتیجه، این نظرسنجی نشان می دهد که هم اکنون دونالد ترامپ در میان مردم آمریکا نامحبوب تر از نانسی پلوسی است.

محبوبیت پلوسی از ماه نوامبر سال گذشته میلادی که دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای پیروز شدند، افزایش یافته است. بر اساس نظرسنجی اخیر گالوپ، در حال حاضر میزان محبوبیت نانسی پلوسی به بالاترین سطح در 10 سال اخیر رسیده است. نتایج نظرسنجی‌های اخیر سی ان ان و ان بی سی و همچنین وال استریت ژورنال هم نشان داد که میزان محبوبیت پلوسی روندی صعودی را طی می کند.

به نوشته سی ان ان، محبوبیت نانسی پلوسی پس از انتخاب او به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با افزایش 25 درصدی در میان دموکرات‌ها همراه بوده است. در واقع به نظر می‌رسد که او همچنان یکی از دشمنان سرسخت دونالد ترامپ باقی بماند و از این طریق می‌تواند میزان محبوبیت خود را در میان دموکرات‌ها همچنان بالا نگه دارد.

روز پنجشنبه مجلس نمایندگان آمریکا با حضور نمایندگان جدید که اکثریت آنها دموکرات هستند، نانسی پلوسی را به عنوان رئیس جدید خود انتخاب کرد. پلوسی در این جلسه 219 رأی را به خود اختصاص داد.