۳ پست ارشد سیا در دست زنان

جینا هاسپل، رییس سیا هم خود اولین زنی است که تاکنون ریاست این آژانس اطلاعاتی را به دست گرفته است. به گفته یک مقام، ۵۰ درصد نیروی کار این سازمان را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیر روابط عمومی سیا می‌گوید: از زمانی که سینتیا راپ به عنوان تحلیلگر ارشد سیا منصوب شده است، کارشناسانی از سراسر این آژانس و جامعه اطلاعاتی را به اداره تجزیه و تحلیل آورده است. او می‌تواند با سبک رهبری خود کادر تحلیلی را عالی جلو ببرد.

در زمان ریاست دیوید پترائوس بر پنتاگون، راپ کارشناس حوزه خاورمیانه و مدیر روابط عمومی سیا بود. مادر، پدر و همسر او هم در سیا مشغول به کار هستند.

الیزابت کیمبر ۵۶ ساله هم از نیروهای باتجربه سیا است و اکنون شاخه فعالیت‌های محرمانه را در دست دارد. وظیفه او جذب جاسوس در خارج، جمع‌آوری اطلاعات و مشارکت در اجرای فعالیت‌های سری با مجوز کاخ سفید است. این سمت از زمان آغاز به کار سیا طی بیش از ۷۰ سال گذشته همواره به دست مردان سپرده شده بود. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، او در حوزه روسیه و عملیات‌های ضدتروریستی در سیا کار کرده است.

در همین حال، سو گوردن، معاون حوزه اطلاعات ملی است که پیشتر گمان می‌رفت اگر سنا، هاسپل را تایید نکند، گزینه بعدی خواهد بود. کورتنی سیمونز الوود هم به انتصاب هاسپل، در شورای عمومی مشغول به کار است و سونیا هولت هم مدیر بخش تغییرات است.