بروز اختلاف میان عربستان سعودی و منصور هادی

منابع خبری از بروز اختلاف میان عربستان سعودی و منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که تحت حمایت سعودی‌هاست، خبر دادند.

یک منبع بلند پایه یمنی فاش کرد بحران و اختلافی که اکنون در روابط عربستان با عبدربه منصور هادی به وجود آمده است در پی پرونده برگزاری نشست‌های پارلمان یمن بوده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه‌ای با این پایگاه گفت:منصور هادی با نمایندگان پارلمان نشست برگزار کرد، اما با وجود تکمیل شدن حد نصاب قانونی برای برگزاری نشست‌هایی که عربستان از آن حمایت می‌کرد او آنرا به مدت شش ماه به تعویق انداخت.

این منبع افزود: سران یمنی به منصور هادی اعلام کردند برگزاری نشست‌های پارلمان، بخشی عظیمی از اختیارات او را سلب می‌کند از همین رو منصور هادی به دنبال تداوم قدرت و یکه تازی خود در تصمیماتش است. تاکنون منصور هادی اجازه نداده است فردی برای ریاست پارلمان این کشور به جای «یحیی الراعی» که مورد حمایت حوثی‌ها است، انتخاب شود بلکه تلاش می‌کند تا بین سه نامزد مطرح برای تصدی این پست یعنی سلطان البرکانی از رهبران حزب کنگره، محمد الشدادی شخصیت نزدیک به منصور هادی و عبدالعزیز جباری که از رهبران حزب عدالت و سازندگی است، اختلاف بیندازد.

در ادامه این مطلب آمده است: مشخص است که منصور هادی از بیم آینده خود تصمیمات مربوط به پارلمان را متوقف و تعطیل می‌کند.

عربستان سعودی از برگزار شدن نشست‌های پارلمان حمایت می‌کند. این کشور مدتی است که اعضای پارلمان یمن را جمع و آن‌ها را سازماندهی کرده است و شاید فشار‌های عربستان برای برگزاری نشست‌های پارلمان جواب دهد، زیرا اجازه نمی‌دهد اعضای پارلمان یمن خاک این کشور را ترک کنند.