الحشد الشعبی برای مرزها قول داد

«احمد نصرالله»، جانشین فرمانده عملیات الحشد الشعبی در الانبار با صدور بیانیه‌ای گفت: در این نشست اوضاع امنیتی و ارزیابی‌های میدانی طبق توصیه «قاسم مصلح»، فرمانده عملیات مورد بحث قرار گرفت و فرماندهان گردان‌ها از آمادگی نیروهای مبارز خود برای پاسخ به هر خطر و هر نفوذ دشمن تروریستی گفتند.

وی افزود: نیروهای الحشد الشعبی به جمع آوری اطلاعات میدانی و هماهنگی بالای خود با نیروهای امنیتی ارتش و پلیس در استان الانبار ادامه می‌دهند تا ضمن هماهنگی در کار، پایداری امنیت برای اهالی الانبار تضمین شود.

دولت عراق دسامبر 2017، پایان حضور نظامی گروه تروریستی داعش را در این کشور اعلام کرد، اما بقایای به جامانده از تروریست‌ها در مناطقی از عراق پراکنده شده‌اند.

ارتش و نیروهای مردمی عراق تاکنون عملیات متعددی را برای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از وجود عناصر به‌جامانده از داعش انجام داده‌اند. نیروهای الحشد الشعبی با پشتیبانی جنگنده های ارتش دست به عملیات‌های نظامی گسترده ای در نوار مرزی عراق با سوریه زده و پیروزی‌های چشمگیری علیه گروه تروریستی داعش به دست آوردند.

فرمانده عملیات الحشد الشعبی در محور غرب الانبار هم در اکتبر گذشته از تقویت نیروهایش در مرز سوریه و عراق خبر داد.

قاسم مصلح گفته که در پی شرایط بد آب و هوایی، برخی مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه از سوی عناصر تروریستی داعش هدف حمله قرار گرفت که عقب نشینی این نیروها باعث ایجاد خلاء در مرزهای سوریه شد.