داعشی های آمریکایی به دام کردهای سوریه افتادند

نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کرد) تروریست های داعشی را پس از آنکه قصد داشتند کاروان های آوارگان سوری در استان دیرالزور را مورد هدف قرار دهند، دستگیر کردند.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی 'قسد' در اطلاعیه ای اسم و تصویر تروریست های دستگیر شده را منتشر کرد .

بر اساس این اطلاعیه دو نفر از این افراد، آمریکایی تبار و به نام های 'وارن کریستوفر کلارک' ملقب به 'ابو محمد' و 'زید عبدالحمید' بوده و سه فرد دیگر یکی ایرلندی و دو نفر دیگر پاکستانی هستند.

تروریست های داعش و شبه نظامیان کرد بارها در مناطق شرقی سوریه با یکدیگر درگیر شده اند.

بر این اساس ، از روز 19 شهریور(دهم سپتامبر) نیروهای دموکرایک سوریه تازه ترین مرحله از عملیات زمینی خود را در حومه دیرالزور در شرق سوریه با هدف پاکسازی کامل شرق این کشور از نیروهای داعش آغاز کرده اند.

این عملیات در استان دیرالزور، منطقه ای مرزی با عراق جریان دارد و هدف از آن ضربه زدن به آخرین سنگر نیروهای داعش در کرانه شرقی رود فرات و پاکسازی مناطقی چون هجین، سوسه و الشفا است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و مهم ترین متحد نیروهای دموکراتیک سوریه نیز آذرماه در توئیتی خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد.

مقام های ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه این تصمیم آمریکا را خنجر از پشت و خیانت به این نیروها و نیروهای کُرد یگان های مدافع خلق دانستند.

پیشتر و پس از اعلام رسمی تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه با تاکید بر آمادگی این گروه برای حل و فصل مشکلات خود با دولت مرکزی دمشق گفت: ما و نظام این کشور یک خانواده و مانند پدر و فرزندانش هستیم و مشکلات خود را بدون دخالت دیگران حل و فصل خواهیم کرد.

نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین از مقام های دمشق خواستند که ارتش را در شهر منبج در استان حلب مستقر کنند و از آنان در برابر حمله احتمالی آنکارا به این شهر محافظت کنند.