تشکیل یگان جدید برای مبارزه با تروریسم در تونس

دولت تونس با اعلام یک طرح امنیتی جدید در منطقه القصرین واقع در جنوب این کشور، تأکید کرد که گروه‌های تروریستی در مناطق کوهستانی این منطقه حضور دارند و به همین دلیل یک یگان مشترک متشکل از نیروهای پلیس و گارد ملی برای مبارزه با تروریسم تشکیل شده است.

«هشام الفوراتی» وزیر کشور تونس در این باره گفت که این طرح امنیتی در ایالت القصرین اجرا خواهد شد و طرح مذکور مشتمل بر اتحاد برای مبارزه با تروریسم و تشکیل یگان امنیتی مشترک متشکل از نیروهای پلیس و گارد ملی است.

الفوراتی تصریح کرد که این طرح جدید ابتدا در منطقه القصرین واقع در جنوب تونس و سپس در ایالت‌های واقع در مرز الجزائر اعم از جندوبه و الکاف غربی اجرا خواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری تونس، الفوراتی این سخنان را پس از پایان نشست با اعضای کمیته امنیت و دفاع پارلمان در پشت درهای بسته، بیان کرد.

در این نشست اوضاع امنیتی تونس به خصوص پس از عملیات‌های تروریستی اخیر از جمله انفجار انتحاری یک زن جوان در خیابان الحبیب در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ و حمله تروریستی به بانک و قتل یک شهروند در تاریخ ۱۴ دسامبر، بررسی شد.

این مسئول تونس افزود که یگان امنیتی ویژه مبارزه با تروریسم که اعضای آن از افراد دارای شایستگی‌های عالی انتخاب می‌شود، از آزادی عمل برای مبارزه با تروریسم برخوردار است.

الفوراتی همچنین از پیوستن ۷۷۰۰ نیروی جدید به دستگاه امنیت عمومی برای تقویت امنیت در کشور و مبارزه با جرایم و تأمین امنیت کشور خبر داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت تروریست‌های تونس از مناطق جنگ، گفت که همکاری بین دستگاه‌های تونس و همتایان خارجی آن اعم از عربی و اروپایی ادامه دارد.