اردوغان: آماده انجام عملیات در سوریه هستیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهارات روز گذشته جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا درباره عملیات احتمالی آنکارا در سوریه را رد کرد.

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از اظهارات اخیر بولتون اعلام کرد: او اشتباهی جدی را مرتکب شده و آن این است که ترکیه هیچگاه در موضوع نیروهای کُرد «ی پ گ» سازش نخواهد کرد.

اردوغان تاکید کرد ترکیه می‌تواند هر لحظه پس از اتمام بازدید بولتون از این کشور عملیات خود در سوریه را آغاز کند.

در ششم ژانویه بولتون اعلام کرد ترکیه نباید بدون موافقت آمریکا در سوریه عملیات نظامی انجام دهد. بنا به گزارش ان بی سی این مقام آمریکایی همچنین افزود که نیروهای کشورش تا زمانی که آنکارا تضمین نکند به نیروهای کُرد سوریه حمله نخواهد کرد، از این کشور خارج نخواهند شد.

جان بولتون همچنین روز گذشته در سرزمین‌های اشغالی از آنکارا خواسته بود تا عملیات نظامی خود در سوریه را بدون موافقت آمریکا صورت ندهد. مشاور امنیت ملی آمریکا در سرزمین‌های اشغالی به مقامات این رژیم اطمینان خاطر داد تا زمانی که ترکیه تضمین ندهد که به نیروهای کُرد مورد حمایت واشنگتن در شمال شرقی سوریه حمله نمی‌کند و تا زمان شکست باقی مانده گروه ترورویستی داعش، نیروهای نظامی آمریکا از سوریه خارج نخواهند شد.

در همین راستا دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور و جان بولتون را به منظور بحث درباره خروج نیروهای واشنگتن از سوریه به خاورمیانه فرستاد.