آمار هتاکی صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد در ماه گذشته میلادی (دسامبر ۲۰۱۸)، ۱۰۱ مورد تجاوز از سوی اشغالگران صهیونیستی علیه مراکز عبادت و مقدسات ثبت شد که ۳۰ مورد از این اقدامات تجاوزکارانه علیه مسجدالاقصی صورت گرفته است.

بر اساس این آمار، رژیم صهیونیستی همچنین در ماه گذشته میلادی، ۵۱ بار مانع پخش از مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب، دیگر موارد تجاوز رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی مربوط به حفاری‌ها در قدس اشغالی به ویژه در منطقه سلوان، یورش به مراقد دینی، انجام تجمعات تحریک آمیز در منطقه قدیمی قدس و بازداشت و راندن فلسطینی‌ها از مسجدالاقصی و شعار‌ها و تحرکات نژادپرستانه می‌شود.

شیخ یوسف ادعیس وزیر اوقاف فلسطین در این باره گفت: شخصیت‌های افراطی همچون گلیک وزیر کشاورزی رژیم اسرائیل در راس گروه‌هایی از شهرک‌نشینان صهیونیست در ماه جاری در یک اقدام تنش‌آمیز جدید با حمایت حکومت صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برد که مشابه یورش وزیران و سیاستمداران دیگر رژیم اشغالگر بوده است.

أدعیس افزود: در همین راستا، یک زن فلسطینی ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸ در مسجد الأقصی به سبب مانع‌ـراشی اشغالگران اسرائیلی در برابر ورود آمبولانس به مسجدالاقصی برای انتقال وی به بیمارستان، بر اثر سکته قلبی به شهادت رسید، علاوه بر آن باید به بازداشت نمازگزاران و راندن آن‌ها از مسجدالاقصی و مانع‌تراشی در برابر نماز خواندن مسلمانان در مسجدالاقصی اشاره کرد.