اوکراین از ترکیه پهپاد مسلح خریداری می‌کند

اوکراین قرارداد خرید پهپاد، سیستم‌ها و تجهیزات ایستگاه‌های کنترل زمینی با ترکیه امضا کرده است. این توافق‌نامه شامل خرید شش هواپیمای بدون سرنشین بایرکتار TB۲ و سه سیستم و تجهیزات ایستگاه‌های کنترل زمینی است.

پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین، در حساب توئیتری خود نوشت قرارداد خرید پهپاد بایراکتار TB۲ مسلح برای ارتش اوکراین با ترکیه امضاء شده است. در ادامه، رئیس‌جمهور اوکراین اضافه کرد این کشور همچنان به مجهز کردن ارتش خود به مدل‌های جدید سلاح که طبق استاندارد‌های ناتو ساخته شده است ادامه خواهد داد.

بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار خبرگزاری آناتولی جمع‌آوری کرده است، کارخانه پهپاد بایکار ترکیه در سال ۶ پهپاد بایراکتار مدل TB۲ تولید و به کشور اوکراین تحویل خواهد داد. به همراه این پهپادها، سه سیستم و تجهیزات ایستگاه‌های کنترل زمینی نیز ارسال می‌شود.

ارتش ترکیه و اداره امنیت این کشور از سال ۲۰۱۵، پهپاد‌های مدل بایراکتار TB۲ را مورد استفاده قرار می‌دهند. پهپاد مسلح TB۲ برای ماموریت‌های شناسایی و نظارت تاکتیکی طراحی شده است. این پهپاد همچنین می‌تواند مهمات حمل کند، حمله کند و از سیستم هدف‌گیری لیزری برخوردار است. در حال حاضر، ارتش ترکیه مجهز به ناوگانی متشکل از ۷۵ پلتفرم پهپاد بایراکتار TB۲ است.

این قرارداد خرید بین اوکراین و ترکیه دومین مورد از فروش پهپاد بایراکتار مدل TB۲ به یک کشور خارجی است. در نمایشگاه بین‌المللی دفاع در این کشور در ماه مارس سال گذشته میلادی، قطر نیز قرارداد خرید ۶ پهپاد از این نوع را با ترکیه امضا کرد.