سنا به کاهش تحریم های میلیاردر روس واکنش نشان می دهد

در همین راستا چاک شومر، رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا، روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به سناتور‌های دموکرات و جمهوری‌خواه از آن‌ها برای حمایت از این قطعنامه نارضایتمندی از دولت درخواست کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تاریخ ۲۰ دسامبر اعلام کرد تحریم‌های وضع شده در ماه آوریل بر بخش‌های تجاری اصلی دریپاسکا از جمله تحریم‌ها علیه شرکت تولیدکننده آلومینیوم روسال (Rusal)، شرکت یی ان پلاس (En+) و شرکت سی یورو سیب اینرگو (EuroSibEnergo) لغو خواهد شد و به همین ترتیب سخت‌ترین مجازات وضع شده علیه نهاد‌های روسی از سال ۲۰۱۴ کم اثرتر شد.

شومر در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت: «این لحظه‌ای نیست که ما منبع اهرم فشار خود را بر دولت روسیه از دست دهیم. دریپاسکا روابط نزدیکی با کرملین و مقامات روس دارد.»

وی افزود زمان‌بندی این تصمیم با توجه به تحقیقات درباره روابط احتمالی کمپین ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۶ و دولت روسیه نامناسب است.

رویترز نوشت: احتمال اینکه این اقدام در سنا تصویب شود بسیار پائین است. برای تصویب این اقدام تائیدیه مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات‌ها و مجلس سنای آمریکا با اکثریت جمهوری‌خواهان مورد نیاز است و بعید به نظر می‌رسد که جمهوری خواهان علیه سیاست‌های ترامپ اقدام کنند.