دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی لبنان

معاون وزیر خارجه آمریکا در اقدامی تحریک‌آمیز علیه مقاومت در امور داخلی لبنان به‌ویژه روند تشکیل دولت دخالت کرد و گفت: انتخاب دولت تنها به خود لبنانی‌ها مربوط است،‌ ولی نوع دولتی که انتخاب کنند، برای همه ما اهمیت دارد، برای ما لبنان باثبات و شکوفا مهم است.
منابع وزارتی در گفت‌وگو با المیادین دخالت آشکار آمریکا در روند تشکیل دولت را محکوم و اعلام کردند اظهارات این مقام آمریکایی با هدف جلوگیری از مشارکت فعالت گروه‌‌های همپیمان مقاومت در دولت آتی مطرح شده است.
این منابع بی‌اعتنایی آشکار معاون وزیر خارجه آمریکا به تهدیدها و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به لبنان گفتند این در حالی است که تنها ساعاتی پیش از سفر این مقام آمریکایی به لبنان، رژیم اسرائیل بار دیگر به خاک لبنان تجاوز کرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت هم در بیانیه‌ای مواضع هیل را محکوم و تأکید کرد این مواضع در چارچوب دخالت آشکار در امور دیگران و دیکته تصمیمات قرار دارد. سفارت ایران تأکید کرده است جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای هرگونه همکاری با دولت و ارتش شجاع و مقاومت باافتخار لبنان دریغ نخواهد کرد.

محمدجواد فیروزنیا سفیر ایران در بیروت پس از دیدار با سعد الحریری تأکید کرده بود ایران از تمام تلاش‌ها برای تشکیل دولت به‌ریاست سعد الحریری حمایت خواهد کرد.