درخواست پلوسی از ترامپ

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از دونالد ترامپ خواست به دلیل تعطیلی دولت سخنرانی سالانه‌اش در برابر کنگره را به تعویق بیاندازد و یا آنکه آن را به صورت کتبی تحویل کنگره دهد.

پلوسی در نامه‌ امروز (چهارشنبه) خود به ترامپ به «نگرانی‌های امنیتی» اشاره کرد. به دنبال تعطیلی دولت آمریکا و تاثیر آن بر سرویس‌های امنیتی این کشور این مسئله مطرح شده است؛ زیرا تامین امنیت سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور در نشست مشترک کنگره بر عهده سرویس‌های امنیتی است. طبق برنامه کنونی قرار است ترامپ در ۲۹ ژانویه این سخنرانی را ایراد کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود نوشت «هم سرویس امنیت آمریکا و هم وزارت امنیت داخلی ۲۶ روز است که حقوق نگرفته‌اند».

پلوسی در ادامه نوشت «متاسفانه، با توجه به نگرانی‌های امنیتی، مگر آنکه دولت این هفته بازگشایی شود، پیشنهاد می‌کنم با همکاری یکدیگر تاریخ مناسب دیگری را برای این سخنرانی تعیین کنیم. تاریخی پس از بازگشایی دولت و یا آنکه شما (ترامپ) سخنرانی خود را به صورت کتبی در تاریخ ۲۹ ژانویه تحویل کنگره دهید».

امروز ۲۶ روز است که دولت آمریکا به دلیل اختلاف نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و نمایندگان دموکرات کنگره بر سر تخصیص بودجه ۵ میلیارد دلاری مورد درخواست ترامپ برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک، تعطیل است.