محور اصلی نشست پوتین و اردوغان در مسکو

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هفته آینده ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) در مسکو با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود درباره خروج نیروهای آمریکا از سوریه گفتگو خواهد کرد.

«یوری یوشاکوف» مشاور کاخ کرملین روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: «روسیه همچنین تصمیم دارد (در دیدار با اردوغان) پیشنهاد برگزاری نشست سه جانبه بین روسیه، ایران و ترکیه درباره تحولات سوریه را ارائه دهد».

بنا به گزارش رسانه‌های روس رئیس‌جمهور ترکیه قرار است هفته آینده برای گفتگو درباره تحولات سوریه با رئیس‌جمهور روسیه راهی مسکو شود. همچنین خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد در دیدار ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، پیشنهاد ترکیه در خصوص ایجاد منطقه حائل در سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لاوروف همچنین گفت: هدف نهایی، بازگرداندن یکپارچگی و حاکمیت به سوریه است.

راشاتودی نیز به نقل از ابراهیم کالن، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه گزارش داد رجب طیب اردوغان روز ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) برای بررسی پرونده سوریه با همتای روس خود به مسکو سفر خواهد کرد. به گفته کالن قرار است هماهنگی دو کشور در خصوص سوریه پس از تصمیم آمریکا در ارتباط با خروج نیروهایش از سوریه و موضوع استان ادلب و نیز مسائل مرتبط با روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گیرد.