دلیل استقرار سامانه دفاع موشکی در اروپا چیست؟

این مقام آمریکایی روز گذشته اعلام کرد: «قابلیت‌های دفاع موشکی ما عمدتا به منظور جلوگیری از تهدیدات کشور‌های سرکش مستقر شد. نیرو‌های ما که مثلا در اروپا مستقرند، آنجا هستند تا با تهدیدات فرامنطقه‌ای مقابله کنند».

این مقام دولتی آمریکا افزود: بازنگری دفاع موشکی در سال جدید به مواردی پاسخ می‌دهد که در آنجا ما نه تنها با تهدیدات موشک‌های بالستیک بلکه با تهدیدات موشک‌های کروز و دیگر تسلیحات نظامی از جمله موشک‌های مافوق صوت مواجه هستیم.

وی همچنین به نکات مهم و کلیدی در برنامه جدید بازنگری دفاع موشکی پرداخت و گفت: «قابلیت‌های مبتنی بر فضا بخش قابل توجهی از تاکیدات برنامه بازنگری جدید است. این همان موردی است که ما قصد سرمایه‌گذاری در آن را داریم. فکر می‌کنیم بسیار حائز اهمیت است که از قابلیت‌های فعلی خود فراتر رویم. فضا بخش مهم و کلیدی در گام بعدی دفاع موشکی ماست».

این مقام آمریکایی تاکید کرد واشنگتن به دنبال استفاده از ماهواره‌ها در فضا برای کمک به تشخیص زودهنگام تهدیدات موشکی در لحظه پرتاب است. همچنین وی گفت: آمریکا از قدرت بازدارندگی هسته‌ای خود برای جلوگیری از حملات احتمالی هسته‌ای استفاده خواهد کرد. این اظهارات در کنفرانسی با عنوان «بازنگری دفاع موشکی ۲۰۱۹» صبح پنجشنبه در پنتاگون ایراد شد.