رژیم صهیونیستی حق حضور در کشور مالزی را ندارد

«داتوک سیف الدین عبدالله» اعلام کرد: این یکی از دو تصمیمی بود که در نشست دو هفته پیش کابینه درباره روابط میان اسرائیل و مالزی اتخاذ شد. تصمیم دیگر هم این است که مالزی به هیچ هیأت رژیم صهیونیستی اجازه حضور در رویداد‌ها یا برنامه‌ها را حتی در سطح بین‌المللی –چه در حوزه ورزشی و چه در حوزه‌های دیگر-- نخواهد داد.

وزیر خارجه مالزی گفت: در خصوص این تصمیم‌گیری می‌توانم بگویم که این جدی‌ترین تصمیمی است که مالزی تاکنون اتخاذ کرده است.

هفته گذشته هم نخست وزیر مالزی اعلام کرده بود این کشور به هیچ کدام از ورزشکاران رژیم صهیونیستی اجازه حضور در رقابت‌های شنای پارالمپیک بین المللی ۲۰۱۹ را که قرار است در شهر کوچینگ مالزی برگزار شود، نخواهد داد.

مسابقات شنای پارالمپیک ۲۰۱۹ قرار است از تاریخ ۲۹ ژوئیه تا ۴ اوت سال جاری میلادی در کوچینگ مالزی برگزار شود. در این مسابقات بیش از ۶۰۰ شناگر از ۷۰ کشور مختلف جهان حضور خواهند یافت. رژیم صهیونیستی از ماه‌ها قبل تلاش‌های زیادی برای حضور تیم خود در این رقابت‌ها انجام داده است. این درحالی است که دولت مالزی اعلام کرده برای آن‌ها هیچ روادیدی صادر نخواهد کرد. مالزی که هیچگونه روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارد، از جمله حامیان اصلی مردم فلسطین محسوب می‌شود. در سال‌های گذشته نیز مالزی از حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در مسابقات بین المللی و جهانی قایقرانی و تنیس جلوگیری کرده بود.