بیروت آماده اجلاس اقتصادی اتحادیه عرب با غایبان بزرگ

بیروت برای افتتاح چهارمین نشست توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو اتحادیه عرب در یکشنبه هفته آینده (30 دیماه) آماده می‌‌شود.

نشست مذکور هر دو سال یکبار برگزار می‌شود اما اکنون نزدیک به شش سال است که برگزار نشده؛ آخرین دوره آن در عربستان سعودی ( 2013 ) بود و دوره‌های قبلی این نشست در کویت (2009) و مصر (2011) برگزار شد.

غایبان بزرگ

سوریه و لیبی اعلام کرده‌اند در هیچ سطحی در این نشست شرکت نخواهند کرد. کویت شرکت می‌کند اما امیر آن «شیخ صباح احمد جابر الصباح» غایب است و به بیروت نخواهد رفت؛ غایب دیگر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان است که به دلیل اینکه در بازه زمانی مذکور در نیویورک است از شرکت در این نشست عذر خواسته است.

حاضران؛ چه کسانی تاکنون وارد بیروت شده‌اند

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، صبح امروز (پنجشنبه) «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب به منظور شرکت در نشست مذکور وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و یعقوب الصراف وزیر دفاع لبنان به نمایندگی از «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از وی استقبال کرد.

«محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق هم امروز وارد بیروت شد. دیگر شخصیت‌ها و هیأت‌های وارد شده به لبنان عبارتند از: هیأتی از مغرب به ریاست سفر این کشور در مصر «احمد التازی»،  هیأتی از سودان به ریاست  وزیر مشاور این کشور در امور مالی «مسلم احمد علی»، هیأتی از کویت به ریاست سفیر این کشور «کمال حسن علی»، هیأتی از اردن به ریاست «علی العدید» نماینده این کشور در اتحادیه عرب،‌هیأتی از یمن به ریاست «ریاض العکبری» نماینده دولت مستعفی یمن در اتحادیه عرب، هیأتی از سومالی به ریاست « عبد الغنی محمد وعیس» سفیر این کشور در مصر و «محمد علی یوسف» وزیر خارجه جیبوتی و «حمد بن سلیمان البازری» معاون وزیر دارایی عربستان سعودی.

نشست مقدماتی این اجلاس امروز در هتل «فینیسیا» بیروت برگزار شد.