رابطه رژیم صهیونیستی با عربستان عیان‌تر شد

کانال 2 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که «مائیر بن‌شبات» رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم، صبح سه‌شنبه از سفر هند بازگشت. او در آنجا با «نارندا مودی» نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

این تلویزیون اسرائیلی خاطرنشان کرد که بن‌شبان با پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا»، که بر فراز آسمان عربستان سعودی و عمان پرواز می‌کند وارد «اسرائیل»(مناطق اشغالی 1948) شد.

طبق این گزارش، بن‌شبات در هند مهمان همتای هندی‌اش «آجوت دووال» بود. در جریان این سفر، مودی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تلفنی گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگو درباره همکاری‌های امنیتی، فناوری و شهری از محورهای دیدار طرفین اعلام شده است. همچنین در این دیدارها، مسائل منطقه‌ای مطرح شده و بن‌شبات به آنچه که آن را «تلاش‌های ایران برای تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه» خوانده است، پرداخته است.

منابع صهیونیستی، روز گذشته نیز اعلام کردند که یک فروند هواپیمای اماراتی روز چهارشنبه در تل‌آویو فرود آمده است. به نوشته یدیعوت آحارونوت، این هواپیما باری و مستقیما از ابوظبی به مقصد تل‌آویو پرواز کرده است.

کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس اخیرا برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل رقابت می‌کنند و این روند از سطح عادی‌سازی به سطح «علنی‌سازی» رسیده است. بعد از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به کشور پادشاهی عمان و دیدارش با «قابوس بن‌سعید»، دو هیئت ورزشی این رژیم در مسابقات بین‌المللی در امارات و قطر شرکت کردند.