توافق نیرو‌های دموکراتیک و تروریست‌های داعش برای خروج از شرق سوریه

اسکای نیوز عربی به نقل از منابع محلی و شاهدان عینی اعلام کرد که روز گذشته جمعه، در چهارچوب توافق نیرو‌های دموکراتیک سوریه (تحت حمایت آمریکا) با گروه تروریستی داعش، ۳۵ اتوبوس متعلق به نیرو‌های دموکراتیک به همراه چندین کامیون به آخرین موضع تحت سیطره تروریست‌های داعش در شرق سوریه وارد شد تا به ازای توقف حملات نیرو‌های ائتلاف بین المللی، عناصر مسلح از این منطقه خارج شوند.

به گفته منابع محلی، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها به شهرک‌های السوسه المراشده، الباغوز و السفافنه در حومه شرقی دیرالزور وارد شدند تا عناصر گروه تروریستی داعش و خانواده‌های آنان را به البادیه السوریه در دیرالزور که تحت سیطره ارتش است، منتقل کنند.

عناصر مسلح گروه تروریستی داعش تنها در محدوده مشخصی از شهر هجین تا شهرک‌های السوسه و الباغوز و در شماری از روستا‌های رود فرات حضور دارند.

در این محدوده بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی سوریه در محاصره تروریست‌ها هستند که شماری از آنان پناهندگان عراقی می‌باشند.

به گزارش مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به معارضان است، نیرو‌های دموکراتیک سوریه گذرگاه امنی برای خروج دو هزار نفر از جمله ۱۸۰ عنصر مسلح از این منطقه به سوی اردوگاه‌های شرق رود فرات فراهم کرد.

شبه‌نظامیان موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه، عملیات خود در شرق سوریه را علیه تروریست‌های داعش از سال گذشته آغاز کردند.