افکار نیوز:منابع نزديک به کابينه ميقاتي اعلام کرده اند که منطقه البترون که براي ساخت سد و مراکز توليد برق کمک هاي مالي از ايران دريافت مي کردند به دليل تحريم بانک هاي ايران نمي توانند اين کمک ها را دريافت کنند و اين مساله به چالشي در آن منطقه تبديل شده است.

به گزارش مردم سالاری به نقل از روزنامه لبنانی المستقبل، این در حالی است که گفته می شود جبران باسیل، وزیر انرژی و آب لبنان که از افراد نزدیک به میشل عون، رهبر جریان ملی آزاد و از متحدان حزب الله محسوب می شود، برای تداوم همکاری های مالی و فنی با ایران به فکر یافتن راه های جایگزین است.

در همین رابطه گفته می شود که عملیات بین بانکی برای انتقال پول میان بانک های ایرانی و لبنانی نیز متوقف شده است.

مثلا فعالیت بانک صادرات ایران در حال حاضر بسیار محدود شده به گونه ای که تنها به نقد کردن چک هایی با مبالغ پایین، حداکثر ۷۰ میلیون دلار، محدود شده است.

يک مقام آگاه در بانک مرکزي لبنان که نخواست نامش فاش شود در اين باره گفت: بانک هاي لبناني به دليل مواضع جامعه جهاني به ويژه تحريم بانک مرکزي ايران در حال حاضر نمي توانند با بانک صادرات ايران مراودات مالي داشته باشند. اين بدان معنا است که دولت ايران يا شرکت هاي ايراني نمي توانند از طريق اين بانک در لبنان حساب باز کنند.