ماموریت ناموفق ژنرال شکست خورده

در مقدمه این یادداشت آمده است: تنها پنج روز پس از انتصاب ژنرال «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در روز پانزدهم ژانویه، وی اولین فرمان جنگی خود را صادر کرد و با تصمیم ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش این رژیم برای حمله هوایی دیروز به فروگاه بین المللی دمشق موافقت کرد، به گونه‌ای که چهار فروند هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی از جانب دریای مدیترانه و با عبور از آسمان شهرک برجا لبنان به فرودگاه دمشق حمله کردند. 

به نوشته البناء، نظیر دیگر حملات شکست خورده رژیم صهیونیستی، هوشیاری پدافند هوایی سوریه و آمادگی بالای کادر آن، حمله هوایی تازه رژیم صهیونیستی را نیز ناکام گذاشت و همه موشک‌های این رژیم بدون اصابت به اهداف مد نظر منهدم شد تا همچنان دسترسی به اهداف در سوریه آرزویی برای نتانیاهو و رئیس ستاد ارتش وی باقی بماند.

نویسنده آورده است: نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جدید ستاد ارتش وی با اینکه دیگر یقین پیدا کرده‌اند نمی‌توانند به اهداف خود در سوریه دست یابند، اما باز دست به حمله می‌زنند، انگیزه آنها چه می‌تواند باشد؟

وی در پاسخ به سوال خود با اشاره به نفع مشترک نتانیاهو و کوخاوی از ادامه تجاوز به سوریه گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با نشان دادن خود به عنوان یک ناجی این رژیم از تحقیقات قضایی که او را در تنگنا قرار داده به سرعت فرار کند و رئیس جدید ستاد ارتش وی نیز می‌خواهد چهره‌ای قدرتمند از خود برای مردم صهیونیست به نمایش گذارد بخصوص که او ژنرالی کاملا شکست خورده است.

البناء آورده است: این ژنرال صهیونیست فرمانده تیپ موسوم به تیپ غزه یعنی تیپ شماره 98 چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی در زمانی بوده که این ارتش مجبور به عقب نشینی از نوار غزه در سال 2005 شد؛ وی در شکست ارتش رژیم صهیونیستی در سال 2006 در لبنان هم سهیم بوده است و پس از آن به عنوان فرمانده سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی از سال 2010 تا یازدهمین ماه از سال 2014 بوده است، سپس به عنوان فرمانده جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی منصوب شد. از ماه پنجم 2017 هم جانشین رئیس ستاد ارتش این رژیم بود و حالا هم که به عنوان رئیس ستاد کل ارتش این رژیم منصوب شده است.

نویسنده تاکید کرد: بنابراین کوخاوی در اداره نبرد علیه نوار غزه شکست خورده و ناکام از آنجا خارج شد. او پس از آن در همه ماموریت‌هایی که به تیم چتربازان در جنگ علیه لبنان در سال 2006 واگذار شده بود شکست خورد و زمانی هم که رئیس سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بود چه در جنوب لبنان و چه در جنوب سوریه نتوانست به هیچ موفقیتی دست یابد.

این روزنامه افزود: علاوه بر این‌ها، کوخاوی در دوره‌ای که فرماندهی جبهه شمالی رژیم صهیونیستی را برعهده داشت در جبهه سوریه هم شکست خورد بخصوص که او خودش صاحب نظریه ایجاد منطقه بی‌طرف در منطقه آزادشده جولان [سوریه] بود، او همچنین در مقابله با ارتش و نیروهای مقاومت برای آزادسازی اراضی تحت سیطره تروریست‌های مسلح در جولان و جنوب سوریه ناکام بود.

البناء آورده است: کوخاوی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در جلوگیری از استقرار نیروهای ائتلاف مقاومت در طول خط جبهه مشرف به جولان اشغالی تا برسد به منطقه حوض الیرموک هم موفق نبودند.

به تاکید نویسنده، بنابراین کوخاوی صاحب کلکسیونی از شکست‌هاست که مزخرفات نتانیاهو و دروغ‌های رسانه‌هایش نمی‌تواند آن را عوض کند کما اینکه نفوذ رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و سفرهای سیاحتی وی به کشور چاد نمی‌تواند حقایق میدانی را تغییر دهد.

نویسنده واقعیت‌های میدانی را در سه موضوع خلاصه کرد:

نخست اینکه، نتانیاهو دیگر از نفوذ به آسمان سوریه و لبنان عاجز است از همین رو مجبور است از آسمان مدیترانه دست به آتش بازی بزند. دوم اینکه، رئیس ستاد جدید ارتش رژیم صهیوینستی که می‌خواهد القا کند که در مواجهه با حضور ایران در سوریه از هیچ کاری دریغ نمی‌کند، از همان لحظه نخست شکست خورده است یعنی لحظه‌ای که با تجاوز به سوریه موافقت کرده است.

نویسنده تاکید کرد: این ژنرال شکست خورده شکست بزرگی را به کلکسیون شکست‌های رژیم صهیونیستی خواهد افزود آن هم با قدرت ائتلاف مقاومت که با همه توان خود برای فروپاشی رژیم اشغالگر آماده می‌شود.