ارتش سوریه به زودی سامانه موشکی «اس‌۳۰۰» را به کار می‌گیرد

ارتش سوریه همه آموزش‌های لازم استفاده از پدافند موشکی «اس ۳۰۰» را دیده و به زودی از این سامانه استفاده خواهد کرد.

روزنامه روسی «کومرسانت» سه‌شنبه (دوم بهمن) با اعلام این خبر نوشت که از ابتدای ماه مارس (هشت روز دیگر)، ارتش سوریه سامانه موشکی اس ۳۰۰ روسیه را به کار خواهد گرفت.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه از جمله «فرانتز کلنتسویچ»، عضو کمیته امنیتی و دفاع پارلمان روسیه نوشت که «کادر سوری لانچر‌های "اس ۳۰۰" هم‌اکنون در حال آموزش هستند».

او به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق طی این هفته اشاره کرد و گفت: «جنگنده‌های اسرائیل اخیرا دست به [حمله]زدند؛ چرا که این جنگنده‌ها همچنان خارج از محدوده [دید]پدافند هوایی سوریه هستند، ولی بعد از استقرار این سامانه، هرگز نخواهند توانست از چنگ آن فرار کنند».

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یکشنبه این هفته با نقض حریم هوایی لبنان، اقدام به شلیک چند موشک هوا به زمین از آسمان این کشور به مناطقی در جنوب پایتخت سوریه کردند که بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، پدافند دفاعی سوریه موفق به انهدام ۳۰ موشک شد.

وزارت دفاع روسیه طی ماه‌های گذشته و به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای نظامی خود با ۱۵ سرنشین در حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به استان لاذقیه و حمص، تصمیم گرفت پدافند موشکی اس ۳۰۰ را در اختیار دمشق بگذارد.