پزشک اسرائیلی جان عباس را نجات داد!

سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی مدعی شد: سال ۲۰۱۸ برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سال سختی بود. وضعیت سلامتی‌اش رو به وخامت نهاده و پزشکان نگران حالش بودند اما به لطف یک متخصص اسرائیلی وضعیت او به طرز معجزه آوری بهبود یافت و حالش خوب شد.

این سایت در ادامه اعلام کرد: ۲۰ مه عباس برای بار دوم وارد بیمارستانی در رام الله شد. به نظر می‌رسید او دچار عفونت شدید گوش شده بود و این وضعیت به خاطر التهاب ریه وخیم‌تر شد. در آن زمان پزشکان معتقد بودند که وضعیت سلامتی او بسیار وخیم است.

این سایت مدعی شد که رهبری فلسطین نهایت تلاشش را به کار برد تا واقعیت وضعیت سلامتی عباس آشکار نشود و اخبار دروغینی را در رسانه‌ها درباره بهبود وضعیت سلامتی‌اش منتشر کردند. در آن زمان اسرائیل به فلسطینی‌ها پیشنهاد داد که عباس را از رام‌الله به بیمارستانی در تل‌آویو منتقل کنند که تجهیزات پزشکی پیشرفته‌تری داشت. فلسطینی‌ها ابتدا با پیشنهاد موافقت کردند و آن را جدی گرفتند اما در نهایت آن را رد کردند چراکه می‌دانستند با انتقادات زیادی از سوی مردم مواجه خواهند شد. مسئولان فلسطینی از پیشنهاد اسرائیل تشکر کردند. با این حال اسرائیل متخصص خود را به رام الله فرستاد و او عباس را معالجه کرد. بعد از دو روز وضعیت سلامتی عباس بهبود یافت. تنها بعد از ۹ روز از بیمارستان مرخص شد.

به ادعای این سایت عبری سال ۲۰۱۸ وضعیت سلامتی عباس در فراز و نشیب بود. ماه فوریه عباس به صورت محرمانه به بیمارستانی در شهر بالتیمور آمریکا که متخصص در زمینه تشخیص سرطان است منتقل شده بود اما بعد از آزمایشات متعدد مشخص شد که عباس سرطان ندارد. عباس بعد از خروج از بیمارستان رام الله فعالیتش را به صورت تدریجی ازسر گرفت. وی حضور در دفترش در رام‌الله را کاهش داد و بیشتر نشست‌های کاری را در منزلش انجام می‌داد اما واضح است که وضعیت سلامتی‌اش خوب است. عباس همچنین سیگار کشیدن را کنار گذاشته است و از دیگر نشانه‌های بهبود وضعیت سلامتی او سفرهایش به خارج است.