ترکیه: آمریکا برای خروج از سوریه با ما هماهنگ شود

ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «بهتر است ایالات متحده نیروهای خود را به صورت هماهنگ شده با نیروهای مسلح ترکیه از سوریه خارج کند».
ترکیه در مورد نقشه راه مشترک بین آنکارا و واشنگتن در مورد شهر منبج واقع در شمال سوریه نیز گفت که آمریکا باید نقشه راه منبج را بدون تأخیر بیشتر با هماهنگی ترکیه اجرا کند.
ریاست جمهوری ترکیه همچنین مدعی شد که هدف این کشور در سوریه از بین بردن عوامل افراط گرایی است تا از این رهگذر، مانع از ظهور دوباره داعش در این کشور شده و زمینه را برای ایجاد زیربنای اجتماعی فراهم کرده تا شهروندان ترکیه‌ای از حملات تروریستی در امان بمانند.
ترکیه بار دیگر از اقدام آمریکا در حمایت از شبه نظامیان کرد سوریه انتقاد و اعلام کرد که «واشنگتن ندانسته، با حمایت‌های خود از گروهک تروریستی "ی.پ.گ" (یگان‌های مدافع خلق)، باعث ایجاد ابهام در تمایز بین عناصر غیرقانونی و نیروهای قانونی مانند "ارتش آزاد سوریه" شده است».
ترکیه یگان‌های مدافع خلق سوریه (شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) را شاخه سوری گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می‌داند و در مقابل گروهک تروریستی «ارتش آزاد سوریه» را «نیروهای انقلابی» و معارض دولت سوریه به شمار می‌آورد.
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا 28 آذر اعلام کرد که شکست داعش در سوریه تکمیل شده و نیروهای آمریکایی باید خاک این کشور را ترک کنند. این تصمیم آمریکا مورد حمایت ترکیه که خواهان انجام عملیات نظامی علیه شبه نظامیان مورد حمایت واشنگتن است، قرار گرفت.