اتریش: در حال حاضر روند برگزیت فلج است

"کارین کنایسل"، وزیر امور خارجه اتریش در مصاحبه‌ای با روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر" به مسئله برگزیت پرداخته و با توجه به تاریخ مقرر برای برگزیت در 29 ماه مارس گفت که چگونه ما باید در حدود هشت هفته باقی مانده تا این تاریخ چیزی را به دست آوریم که در 2 سال گذشته نتوانستیم به آن دست یابیم.

وی افزود: حتی اگر کمیسیون اتحادیه اروپا و دولت انگلیس حالا درباره یک توافق جدید مذاکره کنند باید 27 پارلمان اروپایی هم با آن موافقت کنند. من ارزیابی می کنم که انگلیس در 29 ماه مارس همچنان دراین تحادیه باقی خواهد ماند و همه چیز حاکی از وقوع سناریوی یک برگزیت سخت را دارد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد که طبیعتا در حال حاضر همه چیز فلج است. ما مانند خرگوش نشسته ایم و تنها به مار برگزیت نگاه می کنیم که آیا در 29 ماه مارس ما را خواهد زد. ما بالاخره به شفافیت در ای زمینه نیاز داریم، حتی اگر این به مفهوم برگزیت سخت باشد. اما حداقل شفافیت در این باره وجود دارد.

وی در بخش دیگری از این مطلب مسئله مرزهای ایرلند را تنها موضوع مبهم در مسئله برگزیت ندانسته و گفت: ما باید به اسکاتلندی ها م فکر کنیم که می خواهند در اتحادیه اروپا باقی بمانند. 

به دلیل رد توافق برگزیت بین لندن و بروکسل از طرف پارلمان انگلیس شرایط درباره برگزیت بسیار مبهم و دشوار شده است. ترزا می، نخست وزیر انگلیس همچنین یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد نمی کند اما همچنان بر پذیرش توافق صورت گرفته با بروکسل تاکید دارد.

وزیر امور خارجه اتریش در بخش دیگری از مصاحبه با این روزنامه سوئیسی مسئله جدایی غرب و شرق اتحادیه اروپا را در دراز مدت مسئله ای حساس تر و بحران سازتر از برگزیت دانسته و گفت: درباره خروج انگلیس دیر و یا زود توافقی وجود خواهد داشت اما جدایی بین کشورهای غرب و شرق اروپا هنوز مدتها ما را به خود مشغول خواهد کرد.