ترامپ ساخت دیوار مکزیک را آغاز می‌کند

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از ۲۱ روز ساخت دیوار را یا با حمایت دموکرات‌ها یا بدون آن آغاز خواهد کرد».
ترامپ روز گذشته-جمعه- از حصول توافق بین کاخ سفید و کنگره برای پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال خبر داد.
شبکه محلی «الحرة» در این‌باره گزارش داد: «ترامپ قانونی را برای بازگشائی دولت تا تاریخ ۱۵ فوریه آینده امضا خواهد کرد». ترامپ امروز با انتشار توئیتی نوشت: «این توافق به مفهوم عقب‌نشینی از موضوع ساخت دیوار نیست بلکه برای میلیون‌ها نفری است که از این تعطیلی آسیب شدیدی دیدند».
وی با اشاره به موضوع ساخت دیوار گفت: «اگر تا ۲۱ روز توافقی در این زمینه حاصل نشود، خود دست به کار خواهیم شد».
گفته می‌­شود که بر اساس توافق بودجه موقت فعلی، دولت بازگشائی می‌­شود اما از ساخت دیوار مرزی با مکزیک حمایت مالی نمی­‌کند.
تعطیلی بخشی از دولت فدرال آمریکا پس از شکست کاخ سفید و کنگره در دستیابی به توافق بودجه وارد دومین ماه متوالی شده است. ترامپ اصرار دارد که هزینه ساخت دیوار در بودجه گنجانده شود.
ترامپ خواستار افزودن پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به لایحه بودجه برای تأمین مالی ساخت دیوار است اما دموکرات‌ها با این موضوع مخالف هستند.
در سایه عدم توافق برای بودجه، عملکرد حدود یک چهارم از مؤسسه­‌های فدرال چون وزاراتخانه‌‌های امنیت داخی، حمل و نقل، کشاورزی، خارجه و دادگستری و نیز پارک­‌های عمومی متوقف شده است.