اردن به گردشگران صهیونیست اجازه ورود نداد

با آن که این گردشگران روادید اردن را داشتند، دولت امان دیروز (شنبه) از ورود آن ها به خاک این کشور جلوگیری کرد. 
این کانال صهیونیستی افزود: این اقدام در راستا اعلام سه ماه پیش دولت امان برای باز پس گیری مناطق الباقوره و الغمر از اسرائیل پس از پایان مدت 25 ساله اجاره آن صورت گرفته است.
 'عبدالله دوم' شاه اردن پیشتر در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرده بود که کشورش قصد دارد تا به دوره اجاره دو منطقه الباقوره و الغمر به اسرائیل پایان دهد و حاکمیت خود بر این مناطق را مجددا برقرار سازد.
اردن بعد از مصر دومین کشور عربی بود که با رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح امضا کرد.
بر اساس دو الحاقیه توافقنامه صلح که در سال 1994 میان اردن و رژیم صهیونیستی به امضا رسید و به 'وادی عربه' مشهور شد، اردن دو منطقه الباقوره و الغمر را به این رژیم اجاره و حق بهره برداری از این دو منطقه را به مدت 25 سال داد.
بر اساس این توافقنامه، در صورتی که اردن مخالف تمدید مدت این اجاره باشد، باید یک سال قبل از پایان دوره، آن را به اطلاع طرف اسرائیلی برساند. در غیراین صورت به طور خودکار این تمدید انجام می شود.
شاه اردن در موضعی که بسیاری آن را شجاعانه خوانده اند، یک سال پیش از پایان دوره تمدید از عزم کشورش برای بازپس گیری این مناطق سخن گفته است.
در مقابل 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته که این رژیم حاضر است برای تمدید اجاره برای یک دوره 25 ساله دیگر وارد مذاکره با اردن شود.
بسیاری از ناظران با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به توافق نامه ها و قطعنامه های بین المللی، معتقدند که این رژیم به آسانی این دو منطقه را به اردن پس نخواهد داد.
رژیم صهیونیستی از آنجا که به دلیل نداشتن وسعت سرزمینی فاقد عمق استراتژیک است، علاقه زیادی به تصاحب خاک بیشتر دارد.
این رژیم هم اکنون بخش هایی از جولان سوریه و مناطقی از لبنان از جمله تپه های 'کفرشوبا' و 'کشتزارهای شبعا' را اشغال کرده است .