جو بایدن بزرگترین کابوس ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ است

 نیویورک تایمز نوشت گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور را خطرناکترین رقیب خود در انتخابات 2020  می‌داند.

به نوشته این روزنامه، رئیس جمهور به طور ویژه بر روی بایدن و الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست به عنوان چالش‌های احتمالی از سوی دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۲۰ متمرکز شده است.

ترامپ در حالی نگران حضور معاون سابق باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است که بایدن هنوز تصمیم قطعی خود را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ اعلام نکرده است. با این حال وارن حضور خود در انتخابات آتی را اعلام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در مطلب دیگری اوایل ماه جاری گزارش داد معاون سابق اوباما در مراحل نهایی تصمیم گیری در خصوص شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است و به متحدانش گفته که او تردید دارد که دیگر نامزد‌های حزب دموکرات بتوانند ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شکست دهند.

در نظرسنجی‌های که تاکنون صورت گرفته، بایدن از نظر میزان محبوبیت به طور مداوم پیشتر از ترامپ و دیگر رقبای دموکرات برجسته خود قرار گرفته است. ان بی سی نیوز اخیرا در مطلبی نوشت: بایدن مسلما بزرگترین امید حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ است.

ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز بار دیگر به انتقاد از بایدن پرداخت و گفت: او دو یا سه بار در انتخابات شرکت کرده و هیچگاه بیش از یک درصد رای بدست نیاورده است. بعد از آن اوباما او را از میان زباله‌ها درآورد و معاون خود کرد.

بایدن از منتقدان جدی رئیس جمهور فعلی آمریکا به حساب می‌آید.