به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، احزاب آلمان نهايتا بعد از چندين دور مذاكره "يوآخيم گائوك" ۷۲ ساله كه يك متخصص امور الهيات و پيشواي روحاني سابق اين كشور محسوب ميشود را به عنوان جانشين كريستين وولف انتخاب كردند.

گائوک که یک مخالف سیاسی در دوران حکومت کمونیسم آلمان شرقی سابق محسوب می شد، از سوی اکثریت شهروندان آلمان فدرال بهترین گزینه برای احراز این پست محسوب می شود.

گائوک بعد از آنکه احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال مسیحی، دموکرات‌ آزاد، سوسیال دموکرات و سبزها برای انتخاب وی توافق کردند، گفت: به دست آوردن اعتماد مردم در زمینه دموکراسی هدف اصلی من است.

وی گفت: خود را وقف دموکراسی و آزادی کشورم می‌کنم.

در همین حال صدراعظم آلمان با اشاره به انتخاب این فعال صلح که پیشتر در فروپاشی دیوار برلین نقش فعالی داشت، گفت که وی می‌تواند برای حل چالش‌های آتی کشورش محرک خوبی باشد.

به نظر می‌رسد که موافقت نهایی مرکل با انتخاب گائوک به عنوان رئیس جمهور آتی این کشور قبل از هر چیز در راستای دستیابی به این هدف باشد که وی بتواند یک کاندیدای فراحزبی را انتخاب کند.

زیگمار گابریل، دبیر کل حزب سوسیال دموکرات این کشور که پیشتر به همراه حزب مرکل ریاست دولت را بر عهده داشت، نیز گفت که امیدوار است گائوک بتواند شکاف بین شهروندان و سیاستمدارن را پر کند.

در همين حال رئيس حزب سبزهاي اين كشور نيز گائوك را يك رئيس جمهور اخلاقمدار دانست كه براي پست رياست جمهوري احترام و ارزش قائل است.