مادورو: ارتش باید برای هر سناریویی آماده باشد

در بحبوحه کودتای سیاسی در ونزوئلا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور با حضور در جمع نیروهای نظامی اعلام کرد نیروهای مسلح باید برای هر سناریویی آماده باشند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا روز یکشنبه  با حضور در جمع نیروهای مسلح اعلام کرد: «ارتش ونزوئلا طی روزهای دهم تا چهاردهم فوریه بزرگترین رزمایش تاریخ کشور را برگزار خواهد کرد». وی همچنین تأکید کرد ارتش برای دفاع از کشور باید آماده هر سناریویی باشد.

«خوان گوایدو» رئیس مخالفان دولت قانونی ونزوئلا چهارشنبه گذشته با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی دست به کودتای سیاسی زد و خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند. خیابان‌های ونزوئلا هم‌اکنون صحنه درگیری موافقان و مخالفان نیکلاس مادورو است.

وی همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست روز چهارشنبه و شنبه آینده علیه دولت قانونی ونزوئلا به خیابان‌ها بیایند.

نیروهای مسلح ونزوئلا حمایت قاطع خود را از نیکلاس مادورو اعلام کردند و وزیر دفاع این کشور اقدامات گوایدو را «طرحی جنایت‌کارانه» برای بی‌ثباتی ونزوئلا توصیف کرد.

هم‌اکنون آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی و منطقه، خوان گوایدو را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند، اما روسیه، ایران، چین، ترکیه، مکزیک و کشورهای دیگر اعلام کردند نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.