احتمال نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

«جف زلنی» خبرنگار سی‌ان‌ان می‌گوید از ۳ منبع وابسته به هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا شنیده که وی احتمال شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را رد نمی‌کند.

این درحالی است که کلینتون به طور رسمی ستاد انتخاباتی تشکیل نداده و علنی هم از احتمال نامزدی در انتخابت آتی سخن نگفته است.

البته به نقل از منابع آگاه، روند رسیدگی به تخلف نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و محکومیت «راجر استون»، به وی برای نامزدی در انتخابات پیش رو انگیزه داده است.

استون مشاور سابق ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی است که به دروغگویی در مورد انتشار ایمیل‌های هیلاری کلینتون متهم شده است.

دادستانی مرتبط با پرونده تخلفات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، اعلام کرده که دروغگویی استون در مورد ایمیل‌های هیلاری کلیتنون، در نتیجه انتخابات آن سال تاثیر گذاشته و در این مورد تحقیقات جدیدی آغاز خواهد شد.

گفتنی است کلینتون نامزد منتخب حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود که در جریان رقابت با ترامپ از وی شکست خورد.

تعداد آراء مردمی کلینتون در سال ۲۰۱۶ از رقیب خود بیشتر بود و وی با اتکا به همین مسئله از احتمال شرکت مجدد در انتخابات سخن می‌گوید.

این درحالی است که نامزدهای بازنده معمولا از تکرار تجربه مشارکت در انتخابات پرهیز می‌کنند و مشخص نیست که تصمیم نهایی کلینتون در این رابطه چه خواهد بود.