واشنگتن به دنبال فروپاشی دولت کاراکاس است

خورخه آرازا، وزیر خارجه ونزوئلا، دولت واشنگتن را یک محرک برای از بین بردن حکومت کاراکاس معرفی کرد.

وی در مصاحبه با شبکه راشاتودی ضمن تاکید بر خنثی سازی توطئه‌های آمریکا علیه ونزوئلا اظهار داشت دولت واشنگتن به عنوان سرکرده چند کشور مخالف به دنبال فروپاشی دولت کاراکاس است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: در حال حاضر، ما همه توجه خود را روی خنثی سازی توطئه‌ها و حملات واشنگتن متمرکز کرده ایم؛ توطئه‌هایی که از سوی دولت واشنگتن، اروپا و برخی کشور‌های آمریکای لاتین متوجه ما است.

آرازا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را عاملی معرفی کرد که به دنبال ایجاد کودتا در ونزوئلا است. وی همچنین ترامپ را مسئول کودتای احتمالی و اداره کننده این سیرک توصیف کرد.

چهارشنبه گذشته خوآن گوآیدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت نامید و آمریکا در اقدامی مداخله جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت. برخی کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین نیز به تبعیت از آمریکا، ریاست جمهوری گوآیدو را به رسمیت شناختند. آمریکا و اروپا مدعی هستند انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

گوآیدو همچنین خواستار برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در کمتر از ۶ یا ۹ ماه آینده شد. این در حالی است که نیکلاس مادورو سال گذشته در انتخابات سراسری به مدت ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا انتخاب شد.