احتمال خروج شهروندان انگلیسی از یونان

افکار نیوز:"ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس روز گذشته هشدار داد که انگلیسیهای مقیم یونان احتمالاً مجبور میشوند به دلیل نامشخص بودن کمکهای کشورهای اروپا به یونان و بدتر شدن اوضاع اقتصادی در این کشور، یونان را ترک کنند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی " دیلی میل "، ویلیام هیگ اعلام کرد که از شهروندان انگلیسی مقیم یونان درخواست شده است که تا در کنسولگری انگلیس در یونان ثبت‌نام کنند تا در صورت بحرانی‌تر شدن اوضاع اقتصادی یونان، هرچه سریعتر این شهروندان انگلیسی شناسایی شوند و توسط مقامات انگلیس از این کشور بحران زده خارج شوند.

به دنبال تصویب قانون ریاضت اقتصادی توسط پارلمان یونان، تظاهرات گسترده‌ای در آتن و اطراف این شهر به وقوع پیوست که در جدیدترین مورد از این درگیری‌ها شب گذشته درگیری شدیدی میان پلیس یونان و معترضان صورت گرفت.

در شرایطی که هنوز شروط معین شده سران اروپا برای اعطای کمک مالی به یونان توسط دولت یونان به طور کامل محقق نشده است، وضعیت این کشور برای دریافت کمک‌های مالی نامعلوم است.

هیگ تصریح کرد که این بسته کمک‌های مالی موضوعی است که به یونان و منطقه یورو مربوط می‌شود اما انگلیس خواستار پایان این ابهامات است.

وی ادامه داد: ما برای طرح‌های احتمالی در صورتیکه بخواهیم به شهروندان انگلیسی که در یونان هستند را خارج کنیم، آماده هستیم و در صورتیکه شرایط اقتصادی بحرانی‌تر شود آنها را از این کشور خارج می‌کنیم.

روسای مالی منطقه یورو که در بروکسل دیدار می‌کنند، در صدد هستند تا پیشنهاد آلمان را مورد بررسی قرار دهند که طبق آن یونانی‌ها تا زمانی‌که انتخابات پارلمانی خود را که در آوریل سال جاری قرار است که برگزار شود، به تأخیر بیاندازند، از دریافت پول نقد محروم می‌شوند.

" ولفگانگ شائوبل " وزیر امور مالی آلمان خواستار تشکیل یک دولت تکنوکرات یونان است تا اطمینان حاصل کند که اقدامات ریاضتی در این کشور به درستی انجام می‌شوند.

طبق این طرح، مقاماتی از کمیسیون اروپایی، بانک مرکزی اروپا و صندوق بینالمللی پول یک دفتر دائمی در آتن مستقر میکنند تا روزانه هزینههایی که در یونان صرف میشود را کنترل کنند.