پلوسی همچنان طرح استیضاح ترامپ را در سر دارد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنان توان خود را برای یکی از جنجالی‌ترین موضوعات پیش روی دموکرات‌ها و نیز دولت آمریکا حفظ کرده است و آن چیزی نیست جز استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور.

پایگاه خبری هیل در این‌باره نوشت: پلوسی که دو سال گذشته رهبری اقلیت دموکرات‎‌ها را در مجلس نمایندگان بر عهده داشته است، در آن مدت با فشار اندک، اما رو به رشدی از سوی هم حزبی‌های خود برای برکنار کردن رئیس جمهور روبرو بود. طرح استیضاح ترامپ در دو رای گیری پیشین در مجلس نمایندگان در کنگره پیشین این کشور رای آورد و در اوایل سال ۲۰۱۸ نیز مورد حمایت ۶۶ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان قرار گرفت.

با این حال بنا به گفته برخی قانونگذاران، از زمان دستیابی پلوسی به سمت ریاست مجلس نمایندگان، او تلاش کرده تا حرفی از استیضاح ترامپ در میان دموکرات‌ها مطرح نشود. گفته می‌شود پلوسی به دنبال آن است تا به رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا فرصت تکمیل تحقیقاتش داده شود. این تلاش پلوسی با همراهی بسیاری از نمایندگان دموکرات همراه بوده و آن‌ها نیز معتقدند برای تصمیم گیری در خصوص استیضاح رئیس جمهور بهتر است تا پایان اعلام نتایج تحقیقات مولر صبر کنند.

هیل در پایان یادآور می‌شود عملکرد نانسی پلوسی در موضوع تعطیلی دولت آمریکا سبب تقویت جایگاه او در این زمینه شده است. شماری از نمایندگان دموکرات یادآور شدند که در کنگره جدید این کشور قدرت اعتراضی حزب دموکرات کاهش نیافته است و آن‌ها با در اختیار داشتن اکثریت مجلس نمایندگان می‌توانند تحقیقاتی را در خصوص اتهامات متعددی که می‌تواند منجر به سقوط ترامپ و دولتش شود، را شکل دهند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا بر سر موضوع تعطیلی دولت فدرال و تامین بودجه مرزی مکزیک به شدت با رئیس جمهور آمریکا درگیر بود. پلوسی کمتر از یک ماه پیش با ۲۱۹ رأی موافق به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد. مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون با اکثریت دموکرات فعالیت خود را آغاز کرده است.