ترامپ از احتمال تعطیلی دوباره دولت خبر داد

ترامپ، درباره فعالیت‌های یک کمیته فراحزبی در کنگره که در حال تلاش برای رسیدن به توافق بر سر موضوع مورد نظر هستند گفت: «من به افراد زیادی گفته‌ام انتظار ندارم از این کمیته نتایج زیادی حاصل شود. مشکل اینجا است که اگر دموکرات‌ها با ساخت دیوار موافقت نکنند، مسائل حل نمی‌شود.»

کمیته‌ای متشکل از نمایندگان هر دو حزب آمریکا روز چهارشنبه برای توافق بر سر تأمین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری جهت ساخت دیوار در مرز مکزیک روز چهارشنبه دیدار کردند. در صورتی که توافقی بر سر این موضوع حاصل نشود، دولت فدرال آمریکا یکبار دیگر تعطیل می‌شود.

نمایندگان کنگره آمریکا جمعه هفته گذشته طراحی را برای بازگشایی موقت دولت فدرال و پایان دادن به تعطیلی ۳۵ روزه آن به تصویب رساندند. این تعطیلی، طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا بود.

تعطیلی دولت آمریکا از روز ۲۲ دسامبر و بعد از خودداری نمایندگان دموکرات کنگره از تأمین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی اتفاق افتاد. «نانسی پلوسی»، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان روز پنجشنبه یکبار دیگر تأکید کرد که نمایندگان دموکرات با طرح‌هایی که خواستار تأمین بودجه ساخت این دیوار هستند موافقت نخواهند کرد.