ترامپ همچنان به دیوار فکر می کند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد به احتمال زیاد او برای غلبه بر کنگره و ساخت دیوار در مرز مکزیک، مجبور به اعلام حالت فوق العاده ملی می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به خبرنگاران اعلام کرد: فکر می‌کنم به احتمال زیاد ما مجبور به اعلام حالت فوق العاده ملی شویم.

ترامپ همچنین گفت که او در سخنرانی سالانه در روز سه شنبه جزئیات بیشتری را از برنامه خود برای ساخت دیوار مرزی اعلام خواهد کرد و به مردم آمریکا توصیه کرد به دقت به سخنرانی او گوش دهند.

اظهارات ترامپ یکی از آشکارترین نشانه هایی است که او ممکن است همچنان به برنامه خود برای ساخت دیوار مرزی ادامه دهد. رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با انتقاد از مباحثات نمایندگان هر دو حزب درباره تخصیص بودجه برای ساخت دیوار مرزی، آن را هدر دادن زمان دانست و پیش بینی کرد دموکرات‌ها بهای مخالفت با ساخت دیوار مرزی را خواهند پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا گفت: فکر نمی‌کنم به لحاظ سیاسی خوب باشد. نانسی پلوسی باید از خودش شرمنده باشد، زیرا به مردم زیادی آسیب زده است.

کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در حال مذاکره درباره موضوع بودجه دیوار مرزی هستند و باید تا پیش از ۱۵ فوریه در این خصوص به جمع بندی برسند تا از تعطیلی مجدد دولت جلوگیری کنند. به نوشته پایگاه هیل، رئیس جمهور آمریکا بسیار دوست دارد که نشان دهد که او در حال پیشرفت در زمینه دیوار مرزی مکزیک است.

نزدیک به یک چهارم بخش‌های دولت فدرال آمریکا از روز ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به دنبال بن بست بوجود آمده میان کاخ سفید و قانونگذاران دموکرات در خصوص درخواست ترامپ برای بودجه ۵ میلیارد دلاری به منظور ساخت دیوار مرزی به مدت ۳۵ روز در تعطیلی به سر برد. کنگره آمریکا در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده و حاضر نیست چنین بودجه‌ای را به تصویب برساند. دموکرات‌ها مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند. ترامپ بار‌ها تهدید کرد در صورت تامین نشدن بودجه دیوار مرزی مکزیک، حالت فوق العاده ملی اعلام خواهد کرد.