ولیعهد سعودی در فکر تلافی بی‌محلی‌های پادشاه

شبکه العربیه در برنامه ای به تاریخ و روند شکل جبهه پولیساریو پرداخت و از این جبهه به عنوان جنبشی تاریخی علیه اشغالگری مغرب نام برد و آنرا نماینده ملت صحرای غربی دانست و از مواضع مغرب و نداشتن برنامه ای در این زمینه انتقاد کرد.

نمی توان اهتمام رسانه ای سعودی به جبهه پولیساریو را از روابط سرد میان مغرب و عربستان در سال اخیر جدا دانست. مغرب مشارکت خود در جنگ علیه یمنی ها را به حال تعلیق درآورده و این ریاض را بسیار نگران کرده است.

مغرب نه تنها در تحریم قطر با عربستان همسو نشده است بلکه به شکل قابل ملاحظه ای به سوی قطر روی آورده است مانند تبادل سفرها و ارسال مواد غذایی از زمان شروع تحریم دوحه از سوی چهار کشور عربی.

مغرب با عربستان در موضوع ترور جمال خاشقجی همبستگی نکرده است و هنگامی که با سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به این کشور مخالفت کرد در واقع سیلی به محمد بن سلمان زد.

این در حالی است که عربستان طی سالهای اخیر حامی موضع مغرب در قبال صحرای غربی بوده و آنرا اراضی مغرب به حساب می آورد و ظرف یکسال گذشته این موضوع تغییر کرده است و اهتمام رسانه ای به جبهه پولیساریو و به آوارگان صحرای غربی در اردوگاههای تندوف در جنوب غرب الجزایر نیز کمک کرده است.