نیویورک‌تایمز: اقدام نظامی علیه ایران خیال است

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، روزنامه " نیویورک‌تایمز " در گزارشی با اشاره به ادعاهای توخالی غرب و اسرائیل برای انجام اقدام نظامی علیه ایران، امکان انجام چنین حمله‌ای را به طور کلی زیر سؤال برد.

در این گزارش آمده است: چنانچه اسرائیل تصمیم بگیرد به ایران حمله کند، خلبانان این رژیم باید بیش از یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر در حریم هوایی کشورهایی که خصومتی با این رژیم ندارند، پرواز کنند، در مسیر و در حال پرواز سوخت گیری مجدد داشته باشند و با پدافند هوایی ایران مقابله کنند و در نهایت نیز به طور همزمان چندین سایت زیرزمینی در ایران مورد هدف قرار دهند که این امر نیازمند این است که همزمان دست‌کم ۱۰۰ هواپیمای اسرائیل وارد ایران شود.

نیویورک تایمز افزود: این تحلیل و ارزیابی مقامات وزارت دفاع و ارتش آمریکا و همچنین تحلیلگران نظامی نزدیک به پنتاگون است که معتقدند حمله اسرائیل با هدف متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران عملیاتی به شدت پیچیده و دشوار خواهد بود.

بنا بر این گزارش، این کارشناسان و تحلیلگران نظامی آمریکا معتقدند: چنین حمله ای علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با حملات هوایی دقیق اسرائیل علیه راکتور هسته‌ای سوریه در سال ۲۰۰۷ و یا راکتور عراق در سال ۱۹۸۱ کاملا متفاوت است.

ژنرال " دیوید ای. دپتولا " که سال گذشته به عنوان یکی مقامات عالیرتبه اطلاعاتی نیروی هوایی آمریکا بازنشسته شد، تأکید کرد: تمام این افرادی که درباره این موضوع صحبت می کنند که " بله بیایید ایران را بمباران کنید " باید بدانند که چنین اقدامی آنقدرها هم ساده نخواهد بود.

مقامات رژیم صهیونیستی هر از چندگاهی سعی می‌کنند تا موضوع اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران را مطرح کنند.

با این وجود، تحلیلگر شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد: آمریکا و غرب توان حمله نظامی علیه ایران را ندارند و اسرائیل نیز از این امر به خوبی مطلع است. به همین دلیل مقامات تل‌آویو تلاش می‌کنند با مطرح کردن ادعاهای حمله به ایران، آمریکا و غربی ها را تحت فشار بگذارند تا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند.