تعداد قربانیان تیراندازی‌های آمریکا

در یکی از موارد گزارش شده در شهر لاس وگاس درایالت نوادا سه نفر زخمی شدند. پلیس اعلام کرد حادثه در نتیجه حمله به خانه رخ داده است در این حادثه یکی از ساکنان خانه و هر دو مهاجم زخمی شدند.

در حادثه‌ای در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا نیز دو نفر زخمی شدند. پلیس یک اسلحه کا – ۹ را در محل حادثه پیدا کرده، اما از ضارب خبری نیست. تیراندازی در انبار مبلمان در شهر ممفیس در ایالت تنسی نیز دو زخمی برجای گذاشت. دو نفر نیز در حادثه‌ای در شهر دنور در ایالت کلرادو زخمی شدند. این دو نفر، مظنونان تحت پیگردی بودند که توسط یکی از ماموران پلیس فدرالی زخمی شدند.

در حادثه‌ای در شهر «میامیسبورگ» در ایالت اوهایو نیز دو نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد. پلیس علت حادثه را اختلافات خانوادگی اعلام کرده است. در این حادثه پدر خانواده پیش از خودکشی، کودک پنج ساله اش را کشت و همسرش را نیز زخمی کرد.

تیراندازی در شهر موبیل در ایالت آلاباما نیز به زخمی شدن دو نفر منجر شد. در حادثه‌ای در شهر «رالینز» در ایالت کانزاس نیز دو نفر کشته شدند. پلیس اعلام کرد جسد یک پدر و پسر را پیدا کرده است. تحقیقات درباره این جنایت آغاز شده است.

۹ مورد از حوادث تیراندازی در این مدت نیز قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس، ۸۷ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۲۱ نفر کشته و ۴۳ نفر زخمی شده اند. ۲۹ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۳۰ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۳۵ نفر کشته و ۷۱ نفر زخمی شده اند.

این مرکز همچنین گزارش داد ۹۱۴ مورد تیراندازی در یک هفته اخیر (۶ تا ۱۳ بهمن) گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۲۳۵ نفر کشته و ۴۲۷ نفر زخمی شدند. ۱۴ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۵۰ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال هستند. در این مدت ۶ مورد تیراندازی به جمع، ۵۰ مورد حمله به منازل و ۱۸ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۲۲ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.

همچنین، ۴۴۶۶ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۱۲۲۷ نفر کشته و ۲۱۴۶ نفر زخمی شدند. ۵۱ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۱۹۹ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال هستند. در این مدت ۲۷ مورد تیراندازی به جمع، ۱۸۰ مورد حمله به منازل و ۱۱۶ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۱۴۱ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.