کشته شدن ۸ تروریست در صحرای غربی مصر

ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مصر به دستور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور، یک سال پیش عملیات «سینای دو هزار و هجده» را با هدف بیرون راندن تروریست‌های داعشی از این شبه جزیره (شرق) و سایر مناطق کشور از جمله صحرای غربی واقع در نزدیکی مرز لیبی را آغاز کرد. نیروی هوایی مراکز تجمع تروریست‌ها را هدف قرار داده است. این عملیات به کشته شدن ۸ تروریست بسیار خطرناک منجر شد. در این عملیات عده دیگری نیز دستگیر شدند».

در این بیانیه همچنین آمده است: «این هسته تروریستی اقدامات خصمانه‌ای را با هدف آسیب‌زدن به ثبات و امنیت کشور برنامه ریزی کرده بود».

نیرو‌های امنیتی مصر همواره از کشته شدن تروریست‌ها خبر می‌دهند و کمتر به هویت کشته‌شدگان، گروه‌های آن‌ها و عملیاتی که برنامه ریزی کرده بودند اشاره می‌کنند. امکان بررسی اطلاعات ارائه شده در خصوص عملیات انجام گرفته توسط منابع مستقل وجود ندارد.

از سوی دیگر، برخی از سازمان‌های غیردولتی از جمله سازمان دیدبان حقوق بشر از اعدام‌های فراقانونی به ویژه در شمال سینا که در محاصره نیرو‌های ارتش قرار گرفته است، انتقاد می‌کنند.

عملیات سینای ۲۰۱۸ که نهم فوریه سال پیش آغاز شد، برای سه ماه برنامه ریزی شده بود، اما هم اکنون یک سال از آغاز آن می‌گذرد.