واکنش «مادرو» به پایان ضرب الاجل مداخله جویانه اتحادیه اروپا

با پایان مهلت اتحادیه‌اروپا به ونزوئلا، رئیس جمهوری قانونی و منتخب این کشور تصریح کرد: هیچ ضرب‌الاجلی را از هیچ طرفی نمی‌پذیریم.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به پایان ضرب الاجل مداخله جویانه اتحادیه اروپا در امور داخلی این کشور به منظور برگزاری انتخابات دوباره ریاست جمهوری در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی La Sexta اعلام کرد: هیچ ضرب‌الاجلی را از هیچ طرفی نمی‌پذیریم.

رئیس جمهوری قانونی و منتخب ونزوئلا در این مصاحبه که مشروح آن امشب به وقت محلی از این رسانه پخش خواهد شد، گفت: ما در کشور خود زندگی می کنیم و اجازه مداخله در امور داخلی خودمان را هم به هیچ فردی نمی دهیم.

نیکلاس مادورو ادامه داد: ما خودمان را برای دفاع از کشورمان آماده کرده ایم. مردم ما در جای جایِ کشورمان خود را برای مبارزه آماده کرده اند.

این در حالیست که هفته گذشته کشورهای اروپایی با مداخله در امور داخلی این کشور مستقل به «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا اولتیماتوم دادند تا در مدت ۸ روز زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کند!

اکنون با توجه به پایان ضرب الاجل اروپا برای مادورو احتمال می رود که آنها حمایت خود از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان شورشی را اعلام کنند.

گفتنی است حدود ۱۱ روز پیش، گوایدو رئیس کنگره ملی ونزوئلا با برخورداری از حمایت واشنگتن خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی و مادورو را فاقد صلاحیت برای ادامه نقش قانونی خود عنوان کرده بود.