تعریف و تمجید دوباره ترامپ از عملکرد خود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد بسیاری از مردم در لیگ فوتبال این کشور با او تماس می‌گیرند و از او برای تصویب اصلاحات قضایی جنایی تشکر می‌کنند.

ترامپ در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» شبکه «سی بی اس» اعلام کرد او در زمینه اصلاحات قضایی کاری را انجام داده که روسای جمهور پیشین آمریکا تلاش داشتند، انجام دهند. رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: همه می‌خواستند اینکار را انجام دهند و من آن را انجام دادم. خیلی‌ها در لیگ فوتبال آمریکا با من تماس می‌گیرند و از من به این خاطر تشکر می‌کنند.

ترامپ سال گذشته در حساب توییتر خود از بازیکنان لیگ ملی فوتبال آمریکا که در طول پخش سرود ملی کشور به اعتراض علیه تبعیض نژادی و ناعدالتی پرداختند، انتقاد کرد. در آن زمان تعدادی از این ورزشکاران در هنگام پخش سرود ملی کشور اعتراض خود را نشان دادند.

ترامپ در اعتراض به این اقدام ورزشکاران در حساب توییتر خود نوشت: بازیکنان لیگ ملی فوتبال دوباره این کار را کردند. در هنگام پخش سرود ملی که باید با افتخار می‌ایستادند، زانو زدند. یک بازی فوتبال که طرفداران آن هزینه‌های زیادی را می‌پردازند که بتوانند آن را تماشا کنند و لذت ببرند مکان مناسبی برای نشان دادن اعتراض نیست. یک راه دیگر برای اعتراض پیدا کنید. در هنگام پخش سرود ملی کشور با افتخار بایستید در غیر این صورت بدون پرداخت حقوق تعلیق خواهید شد.

پیشتر از آن نیز ورزشکاران لیگ فوتبال آمریکا در اعتراض به سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ، در هنگام پخش سرود ملی از جای خود بلند نشدند. ترامپ در واکنش به زانو زدن این ورزشکاران هنگام پخش سرود ملی خواستار اخراج آن‌ها شد. وی پیشتر در حساب توییتر خود نوشته بود بازیکنانی که درآمد میلیونی از ورزش کردن در می‌آورند، باید به پرچم و سرود ملی کشور احترام بگذارند.