شیخ نعیم قاسم: اگر دشمن به دنبال جنگ است ما آماده‌ایم

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد: در شرایط پیچیده کنونی، دشمن صهیونیست وارد جنگ نمی‌شود و معتقدم این رژیم نمی‌تواند وارد جنگ علیه لبنان شود، اما اگر دوست دارد جنگی را آغاز کند ما آماده‌ایم.

وی بر ضرورت بازگشت روابط لبنان و سوریه به حالت عادی و معمول خود تاکید کرد و گفت علت ممانعت سعد الحریری، نخست وزیر لبنان و برخی گروه‌ها در این باره، فشار‌های آمریکا است.

شیخ قاسم افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند آواره‌های لبنان را اهرم فشاری برای دولت سوریه قرار دهند و باز نگرداندن آوارگان سوری به کشورشان مرتبط با موضع سازمان ملل و همسو با مواضع آمریکا و غرب است. به نظر می‌رسد که سعد الحریری نیازمند زمان بیشتری است تا کانال‌های لازم را با سوریه احداث کند ما اطلاعاتی از فرماندهی سوریه در دست داریم که نشان می‌دهد این کشور در آمادگی کامل برای بازگرداندن تمامی آوارگان از لبنان، اردن و ترکیه و اعطای تسهیلات به آنان است.

وی ابراز امیدواری کرد نخست وزیر لبنان دلایل لازم در خصوص منافعی که بازگشت آوارگان برای کشورش دارد را برای کسانی که بر وی فشار وارد می‌کنند، بیان کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: لبنان هرگز بدون توافق سیاسی با سوریه وارد مرحله بازسازی این کشور نمی‌شود و دستیابی به راه حلی سیاسی با وجود کارشکنی‌های آمریکا بعید به نظر می‌رسد و توافق روسی-ایرانی در این خصوص با اختلاف‌های اندکی وجود دارد که حل و فصل می‌شود.

وی در پاسخ به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره سیطره حزب الله بر حکومت لبنان گفت: دولت لبنان، دولت وحدت ملی است و حزب‌الله فقط ۱۰ درصد آن را تشکیل می‌دهد.

شیخ قاسم درباره اینکه آمریکا مدعی است حزب الله وزارت بهداشت لبنان را در دست گرفته است گفت: وزارت بهداشت برای تمامی مردم لبنان است و برای حمایت مالی حزب الله نیست و ما کارگروهی همسو با وزارت بهداشت تاسیس کرده ایم. آمریکا نمی‌خواهد محبت مردم به حزب الله در سایه تجربه وزارتی بیشتر شود و اگر تحریم‌هایی علیه این وزارتخانه اعمال کند پاسخ لبنان را به دنبال خواهد داشت.